Hallo iederen
mijn lengte is 1.88 en ben 18 jaar, mijn gewicht is 60 kg .. volgens de huisarts mag ik 80 kg wegen! maar omdat ik nieuwe mediactie heb: concerta 36mg ben ik in anderhalve week 10 kg afgevallen, ook ben ik snel misselijk...! ik heb geen eetlust.. en als ik datwel heb kan ik maar een half bord eten op...
omdat ik de lichaamsbouw van mijn varder heb kom ik niet snel aan, ik kon vroeger 2 flessen frisdrank op zonder ook maar een kg aan te komen.. als ik elke dag bij mc donalds zou eten kom ik misschien 2 kg aan...
dit is erg frustrerend.. en moet er zsm. minimaal 15 kg erbij hebben ,, anders kan het fataal worden... de medicatie die ik noemde is voor mijn Adhd... en werkt goed! ik kan me eigen goed focusen op waar ik mee bezig ben!.. alleen het afvallen is een probleem!..
iemand suggesties? (ik zie het als een nood situatie)
In geval van een medische noodsituatie consulteert u uw voorschrijvend arts.
Gewichtsverlies bij het gebruik van Concerta dient door uw behandelend arts te worden beoordeeld.
Raadpleeg uw arts als het eten echt een probleem gaat worden.
in 1,5 week 10 kilo? weet je het zeker, dat is wel heel extreem, wat zegt de dokter hiervan?
het is niet de bedoeling dat je junkfood gaat eten om aan te komen, dat is gewoon ongezond. frisdrank enz. doet niets voor je.
je moet gewoon verstandig eten, eet, omdat je weinig eetlust hebt, juist gezonde dingen. Volkoren produkten vooral, en aardappelen, vlees en groenten, pasta's enz.
als tussendoortjes, elke dag een paar keer fruit waarbij zeker elke dag een banaan en noten.
neem wat ook yogurt of vla met muesli en fruit als toetje.
om meer eetlust te krijgen zou je kunnen gaan sporten, dat is zo ie zo gezond voor je. niet denken : "dan val ik af", want dat is, mits je het niet overdrijft niet zo.
je mag 80 kilo wegen, maar 70 kilo is ook goed hoor, probeer vooral gezond te leven, neem ook voldoende je rust.
groetjes, Brenda