Ik ben 20 jaar, ik heb bijna mijn hele leven aan sport gedaan (voetbal) 5-14 jaar, 4x per week.
In 6 jaar tijd heb ik alsnog wel vaak gesport, altijd wel actief bezig, fietsend naar school, tijdens werk veel lopen etc... maar ik at ook heel veel snackfood.
Snackbar,red bull en chips vooral.
nu heb ik al een tijdje last van een onderkin waar ik niet zo blij mee ben, maar op verschillende sites lees ik dat afvallen kan helpen...maar ik ben 20 jaar 185m en 77 kilo.
Dit lijkt me een ''perfecte'' lengte/gewicht verhouding maar ik heb toch een onderkin.
Ik weet dat het genetisch bepaald kan zijn maar dat is denk ik niet het geval aangezien niemand het heeft in mijn familie op mischien een enkeling na.
Kan dit komen door het veelvuldig en onregelmatig eten van snackfood omdat het ''overtollig vet'' is, en als ik gezond blijf eten wat ik nu een kleine week doe dat het weggaat? zonder al te veel af te valen?
Ik hoop dat de lange tekst uw er niet van weerhoudt mij te helpen
mvg!
Kan het zijn dat jouw kin wat meer naar achteren staat? Als jij het over een onderkin hebt, dan stel ik mij vetweefsel voor onder de kin, maar bij jouw BMI lijkt dat onwaarschijnlijk. Als ju kin wat meer naar achteren staat, zou het wel gewoon huid kunnen zijn. Zit er echt veel vet onder jouw kin? Kun je een foto plaatsen, zowel van voren als van opzij?
vet gaat altijd zitten op plaatsen waar je het niet wil.
je gewicht op zich is prima, maar als je meer vet hebt dan spieren zou je dus daar iets aan kunnen doen.
Gezond eten en zeker ook sporten kan de verhouding spieren/vet veranderen waardoor de onderkin inderdaad wat kan verdwijnen.
je kan het dus proberen! 75 kilo kan, als je gespierder bent en vet weg werkt er al anders uit zien, maar het is niet zeker, sommige onderkinnen zitten er in aanleg.
succes, Brenda
Ten eerste bedankt voor het snelle reageren!
ik post nu foto's.
[img]http://i56.tinypic.com/vym9o3.jpg[/img]
[img]http://i55.tinypic.com/9ghton.jpg[/img]
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zo!
Mag ik er bij zeggen dat ik tot me 18-19e jaar altijd een ''strakke'' kin heb gehad.
mvg
Is dit wel vetweefsel? Heeft de huisarts dit vastgesteld of denk je dat zelf?
Het valt op dat jouw onderkaak (mandibula) wat naar achteren staat (retrognathie). Dit kan ook een oorzaak zijn van een vertekend beeld bij de kin. Maar misschien is het wel een wat gepronoceerde schildklier.
Als ik jou was zou ik dit eens bespreken met de huisarts.