hallo,
ik ben jan, 18 jaar en wil graag wat kilo's afvallen.
heb nu een klein buikje en die wil ik er graag af (10kg ong)
wie weet er een goed dieet voor mij? ik ga 5 dagen in de week naar school en zit niet op sport, dat wil ik later wel gaan doen maar eerst 10kilo eraf!
graag hoor ik het snel
Om af te vallen is het vooral belangrijk minder te eten: beweging is meer ondersteunend. Je moet namelijk wel erg veel bewegen als je alleen op die manier wilt afvallen. Een combinatie van dieet en beweging zorgt niet voor extra gewichtsverlies in vergelijking met alleen een dieet. Wel helpt beweging om een dieet beter vol te houden en om na het afvallen op gewicht te blijven.
Lees verder op: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gewicht/overgewicht/afvallen.aspx
ik sta de hele dag op school en werk ook veel buiten dus dat is niet echt een probleem, maar ik vroeg mij af of er gewoon een duidelijk dieet was zodat ik mij daar aan kan gaan houden
het hoeft niet in 1 week 5kilo, maar gewoon langzaam aan iedere week 1.5k ong
Er bestaan heel veel dieten die onlangs nog door de Consumenten Bond zijn onderzocht op hun werking op de lange termijn. Een ervan stak met kop en schouders boven alle andere commerciële diëten uit, en dat was het minder-eten-dieet.
alleen daar moet ik me weer aanmelden etc en het is niet echt duidelijk.
heeft iemand een suggestie van welk dieet goed bij mij past? en kan die het hier ook neer zetten?
alvast bedankt
MEMB-dieet. Minder eten en meer bewegen. Dus toch aan de sport als je net zoveel wilt blijven eten als nu. Omdat je zo jong bent, zijn medische dieëten helemaal niet nodig en al die commerciële onzin is al helemaal onzinnig. Hou het simpel, maak een trainingsplan en houd je eraan!
ok, alleen kan ik dat niet vinden op internet.
ik ben gewoon opzoek naar een dieet dat zegt, s'ochtends dit eten, in de middag dit, en in de avond dit etc etc..
het wordt je door Vera al gezegd: meer bewegen!
je doet niet aan sport? Dat moet je dus wel gaan doen, maakt niet uit wat, doe iets wat je leuk vindt! spreek met vrienden iets af, dat helpt.
daarnaast laat je door de week gewoon alle frisdrank, snoep, chips en suiker weg. in het weekend kan je een beetje lekkers nemen, maar niet teveel!
gewoon gezond eten dus, meer hoef je inderdaad niet te doen.
op deze manier val je vanzelf af en komt het er niet zo snel meer aan, met een dieet komt het gewicht snel weer boven het oude gewicht, kortom, je wordt er alleen maar zwaarder van.
succes, Brenda
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
nee ik doe inderdaad niet aan sport, alleen ben ik nu wel bezig iedere avond minstens een half uur bezig met hardlopen.
heeft iemand misschien een duidelijk dieet met wat ik in de ochtend, middag en avond kan eten?
Wat is een goed dieet om af te vallen?
[i]In het algemeen geldt: het ‘wonderdieet’ bestaat niet. Er zijn veel manieren om af te vallen, maar ze zijn lang niet allemaal gezond. In principe levert elk vermageringsdieet tot gewichtsverlies. Het gaat immers om het aantal calorieën dat u binnenkrijgt. Daarbij maakt het niet uit of die uit vet, koolhydraten of eiwit komen. Maar een vermageringsdieet moet niet alleen gewichtsverlies opleveren, maar ook voldoende voedingsstoffen.[/i]
Hallo,
Ik ben nu drie weken bezig met dieeten. ben inmiddels vier en halve kilo afgevallen,
Ik heb mijn eet patroon drastisch veranderd wat erg belangrijk is dat je 3 x pd goed eet!
Ik eet s'ochtends 1 a 2 plakjes bruin brood, met kaas,jam of vruchtenhagel en een beker optimel,
Met de lunch eet ik 3 plakjes bruin brood met bvb kipfilé,kaas,jam,vruchtenhagel.
En weer een beker optimel.
Rond thee tijd uurtje of 3 drink ik 1 a 2 kopjes thee (lust geen koffie) en ik eet een plakje oude wijfen koek!
Het avond eten eet ik gevarieerd van aard groente en vlees (geen vet vlees)
Eet ook pasta's macaroni spaghetti etc..
S'avonds bij de thee eet ik ook een plakje oude wijfen koek.
Probeer om na acht uur s'avonds niet meer te eten!!!
En drink veel water
Ik drink s'avonds vaak 2 glazen sap light.
In het weekend eet ik 1x patat met een snack erbij! de andere dag eet ik weer gezond!
Maar ik sport wel vaak ma zumba,di voetbal,woe zumba, don voetbal, vrijdag zwemmen en zaterdag weer voetbal. en zondags rust haha...
Je kunt wel gaan dieeten maar als je niet of nauwlijks beweegt hou je het niet vol en het is gezonder om ook flink te bewegen!
Maar dit is mijn crasch dieet haha weet natuurlijk niet als dit iets voor jou is je kunt het proberen mij helpt het iig erg goed!
en het is goed te doen...
En wees niet te streng voor je zelf!
Je mag heus wel een gebakje eten op een verjaardag laat dan de hapjes staan bvb of andersom..
Suc6 ermee!