heeft er iemand ervaring met sunwell afslank pillen is iemand daar ooit mee afgevallen en hoelveel
Telekens weer ben ik zo verbaasd dat er nog steeds mensen zo DOM kunnen zijn dat ze willen afvallen met pillen!!!
Eey ik ben vooral niet DOM en ik heb die pillen nooit gekocht of geslikt ik ben een verpleegkundige en ben in opleiding en wil dat graag weten omdat ze het willen gaan onderzoeken
klooio jij moet gewoon is oppas dat je zoiets zegt jij zal vast ook iets ooit verkeerd hebben gedaan oownee meneertje is skr helemaal purfect nou dus echt niet he
OEFFF van een verpleegkundige verwacht ik niet zo'n reactie. je kunt het ook gewoon zeggen, zonder schelden.
Marc bedoelde het goed.
Over Sunwell, wie gaat dat eigenlijk onderzoeken? Het is een bedrijf dat met vitaminen, mineralen en kruiden werkt en dus ook met afslankprodukten, ik kan niet achter de samenstellinng komen maar meestal zijn het stoffen die de stofwisseling versnellen, dus ze versnellen of de schildklierwerking of werken op het maag/darmkanaal. Beide is natuurlijk niet zo fijn.
misschien kun je iets bestellen en zo een bijsluiter in handen krijgen?
maar vaak zit dat er niet eens bij.
Succes, Brenda
Alleen via huisarts of apotheek!
Afslankpillen worden steeds gevaarlijker, zo blijkt uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Hierbij gaat het niet alleen om schimmige internetproducten, maar ook om een aantal pillen en capsules die in normale winkels worden verkocht. Ze kunnen hartklachten veroorzaken. Voor wie te zwaar is, heeft het Voedingscentrum handige afvaltips. Als je toch pillen wilt gebruiken om af te vallen, ga dan eerst naar je huisarts of apotheek.
Of je te zwaar bent, kun je bepalen op twee manieren: door je Body Mass Index (BMI) te berekenen en je middelomtrek te meten. Als daaruit blijkt dat je inderdaad te zwaar bent, kun je op een gezonde manier afvallen met de volgende tips:
Gevarieerd eten en niet te veel vet, suiker en alcohol nemen. De Schijf van Vijf kan je daarbij helpen. Als je minder calorieën binnenkrijgt dan het lichaam verbruikt, neemt het vetweefsel af.
Rustig eten en regelmaat aanbrengen in je eetpatroon.
Meer bewegen.
Het Voedingscentrum is dus geen voorstander van afslankpillen. Je kent ze wel, de pillen die je met ronkende reclameteksten allerlei moois beloven, zoals vetverbranding en gewichtsverlies. De toevoeging ânatuurlijkâ wekt daarbij vaak de suggestie dat er niets mis kan zijn met deze producten. Maar RIVM-onderzoek heeft aangetoond dat in veel van deze producten gevaarlijke, en soms zelfs verboden stoffen zitten. Hierdoor loop je het risico op bijvoorbeeld hartproblemen. Het gaat hier overigens met nadruk om pillen en -capsules, en niet om poeders waarmee je shakes kunt maken. Als deze poeders de aanduiding âMaaltijdvervangend product voor gewichtsbeheersingâ hebben, zijn ze veilig. Ze voldoen dan aan wettelijke eisen.
Volgens de onderzoeker van het RIVM zijn de afslankpillen niet alleen verkrijgbaar op duistere internetsites of in winkeltjes in achterafstraatjes, maar ook in gangbare winkels. Daarom adviseert het Voedingscentrum mensen die toch graag pillen of capsules willen gebruiken om af te vallen, eerst langs de huisarts of de apotheek te gaan.
De illegale afslankmiddelen die de afgelopen jaren in Nederland zijn aangetroffen, worden steeds gevaarlijker. Vaak zijn het vervalsingen van echte medicijnen of ‘natuurlijke’ voedingssupplementen waaraan werkzame stoffen uit geneesmiddelen zijn toegevoegd. Het gebruik van dit soort middelen is brengt gezondheidsrisico’s met zich mee. Het kan leiden tot klachten zoals psychoses, hart- en vaatproblemen en soms zelfs tot de dood. Dat blijkt uit een trendanalyse van het RIVM over 2002-2007 in opdracht van de Inspectie voor de Gezondheidszorg.
Het RIVM analyseerde de gegevens van 256 verdachte monsters die in de periode 2002-2007 door diverse inspectiediensten voor onderzoek werden ingezonden. De producten, die door vier nationale laboratoria in Nederland werden onderzocht, bestaan voor een groot deel uit vervuilde voedingssupplementen. De zogenaamd natuurlijke producten blijken werkzame stoffen te bevatten die ook in geneesmiddelen zitten.