Beste forumlezers. Sinds 2 jaar is mijn lichaam heel erg veranderd. Ik vertoon aparte symptomen en op momenten en sinds kort denk ik dat het mogelijk diabetes is. Mijn symptomen zijn:
Veel drinken
Veel plassen
Waterige ontlasting
Heel erg winderig/veel boeren laten
Heel sterke gewichtstoename (22 kilo in 2.5 jaar)
Tijdens het sporten had ik een jaar geleden vaak krampen in mijn dijbenen en knieëen, dit verdween enigszins als ik het insmeerde met warmmakende cremes.
Verhoogde bloeddruk (laatste keer dat ik bij de huisarts was)
Een vitamine D tekort (bleek uit de bloedtest waar ik volgens mij niet getest ben op diabetes)
Kortademigheid (al bijna 'hijgen' bij het lopen van 3 trappen)
Vaker ziek/slechter afweersysteem
Momenteel (volgsms mij) een schimmelinfectie aan mijn penis
Af en toe erectiestoornissen
Voor de schimmelinfectie ga ik binnenkort naar de dokter en dan zal ik het ook direct hebben over diabetes. Ik ben een jongen van 19 jaar oud, momenteel weeg ik 85 kilo. Ik heb de laatste 2.5 jaar gemiddeld zo'n 5 uur per nacht geslapen en tevens vaak ongezond gegeten.
Mijn grote vraag is, denken jullie dat ik diabetes heb? En zo ja, zou juiste behandeling daarvan mij weer gezond kunnen maken?
Moeilijk te zeggen of je diabetes hebt. Daar kun je alleen maar met een bloedtest achter komen. Mogelijk is het wel......het kan ook een probleem met de schildklier zijn. Bespreek het inderdaad maar eens met je huisarst
Beste kan je het laten testen bij de huisarts.
Je kan wel zelf veel doen aan je gezondheid. Te weinig slapen is niet zo gezond en kan ziektes als diabetes bevorderen. En vooral op je voeding letten, de geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden. En wellicht wat supplementen. Tekorten aan vitamine d en magnesium zijn wijdverbreid en spelen ook een rol bij diabetes. Zelf kan je er veel over vinden op internet. Gewicht zegt niet zo heel veel, ligt ook aan je bouw en lengte. Zelf in het verleden naar een natuurgenezer geweest, die me hielp met mn voeding aanpassen en wat supplementen en mijn schimmelinfectie verdween heel snel, gewoon omdat die schimmeltjes niet zo'n zin meer in je hebben als je gezond bent.