Beste forumleden,
Al een tijdje loop ik rond met wat vage klachten. Nu heb ik bij toeval eea gelezen over hypoglykemie en ik herken 98% van de symptomen die overeen komen met mijn klachten. Als het aanhoudt ga ik natuurlijk zeker mee naar de huisarts.
Vooral aan het einde van de middag kan van het een op het andere moment het zweet me uitbreken, trillende handen, trillende benen, vertroebeld zicht, gevoel van flauwte, enorm hongergevoel, prikkelbaar, moeite met concentreren, moeite met spreken etc.
Meestal na iets suikerrijks te eten en/of drinken verdwijnen de symptomen na enkele minuten.
Nu ben ik me hierin aan het verdiepen om wat te weten wat het precies is etc. Het kan namelijk een soort voorbode zijn van suikerziekte. Ouderdomssuiker komt wel in de familie voor, maar ik ben zelf net 30. Toch iets om in de gaten te houden.
Ik las dat hypoglykemie veroorzaakt kan worden door langdurig medicijngebruik. Door een maagbacterie heb ik bijna 5 jaar lang twee keer per dag Omeprazole moeten slikken. Sinds enkele maanden ben ik van de medicijnen af.
Zou dit verband kunnen houden met de hypo's die ik ervaar? Er vanuit gaande dat dat het is.
Herkent iemand dit?
Tevens kan ik eten wat ik wil, tot ik misselijk en harstikke vol ben, na een uur hooguit twee rammel ik weer van de honger. Is dat ook iets wat te maken kan hebben met hypoglykemie?
Bedankt
Kan heel goed zijn dat je bloedsuikerspiegel niet in orde is. Ga dus naar je huisarts.
Kan er een verband zijn tussen deze symptomen en langdurig Omeprazole gebruik?
Een deel van de klachten zou inderdaad door de Omeprazol kunnen worden veroorzaakt. Een bloedonderzoek zou geen kwaad kunnen. Bloedsuikerspiegel en leverwaarden.
Kijk hier voor de bijwerkingen.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25731.pdf