Hallo,
Ik vroeg me af hoe betrouwbaar een diabetes test is. En dan bedoel ik niet zo'n zelftest, maar gewoon bij de huisarts. Ik ben net heen geweest om bloed te prikken bij de assistente en ze verzekerde me dat ik geen diabetes had, en dat de uitslag van zo'n test ook echt definitief is en geen momentopname. Ik heb niks gegeten of gedronken en de waarde die er uit kwam was 4.6, niks aan de hand volgens de assistente.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen suikerziekte, zeker niet! Maar ik had eigenlijk verwacht het wel te hebben, gezien de 'symptomen' die overeenkomen.
- Veel dorst & veel plassen (niet altijd, maar 's avonds vaak. Zo ben ik gisteravond wel 15x naar de wc geweest..)
- Snel/veel moe, weinig energie
- Branderige ogen (zoals wanneer je een dag in een chloorzwembad hebt gezwommen.)
- Last van tintelingen door mijn armen. Van mijn elleboog tot aan mijn vingertoppen. Voornamelijk 's nachts, maar ook wel eens overdag.
Dus vandaar dat ik me afvroeg hoe betrouwbaar zo'n test nu eigenlijk is. Ik wil het gewoon echt uitsluiten. En anders misschien toch maar eens een uitgebreid bloedonderzoek laten doen om te kijken of er iets anders aan de hand is.
Alvast bedankt!