Hoi allemaal,
Ik ben bang dat ik diabetes heb. Ik heb namelijk veel last van symptomen die bij diabetes horen. Ik ben bijvoorbeeld al een hele poos kortademig en ik ben vaak moe en futloos en voel me dan vaak slap. Ik heb sinds een paar dagen ook heel veel dorst waardoor ik ook vaak moet plassen. Ik heb ook regelmatig hoofdpijn en die ik ondanks dat ik lenzen in heb dan erg wazig. En ook heb ik al heel lang last van dat het heel lang duurt voor een wondje genezen is.
ik vraag me af of ik niet een beetje te jong ben om diabetes te hebben, ik ben namelijk pas 19 en ik heb ook geen overgewicht en heb dat oom nooit gehad. ik wil graag weten of anderen ook denken dat ik diabetes heb. Ik ben namelijk niet iemand die snel naar een dokter gaat, maar als er mensen zij die ook denken dat ik diabetes heb is het misschien wel handig om te gaan? Alvast bedankt!
Moe, futloos kan ook door te weinig ijzer komen. Veel dorst en dus vaak plassen is wel een symptoom van diabetes. Diabetes komt niet alleen voor bij oudere mensen of mensen met overgewicht hoor. Waarom laat je je bloedwaardes niet gewoon even controleren? Laat je weten wat de uitslag is?
Groetjes
Hoi Ashley,
Diabetes komt inderdaad bij alle leeftijden voor, en er is geen overgewicht of iets dergelijks voor nodig..
Uitgaande van wat je verteld, denk ik niet in het eerste geval aan diabetes, moe en futloos kunnen bij een heel scala aan andere redenen hebben, onder andere groei, en leefstijl. je hebt sinds een paar dagen last van veel drinken, dat komt niet in een keer, dat dgaat over lange tijd geleidelijk. Wondjes genezen niet snel kan ook andere redenen hebben.. Maar het klinkt ernaar alsof je er op ingelezen hebt, en daardoor deze symptomen ziet...
wel kan ik je adviseren om naar de huisarts te gaan met je klachten, dan kun je het in ieder geval uit sluiten.. Denk ook aan je schildklier, daar vind ik dit verhaal bij passen.
Groetjes,
Thobias.