Hallo
Omdat ik klachten heb die op mogelijk diabetes lijken zoals vermoeidheid, enorm veel drinken, droge mond, branderige ogen, huidklachten en een zeer been heb ik een zelftest diabetes gedaan.
Hierbij moet je een je urine testen en verkleurd er een staafje, bij mij dus geen verkleuring dus een goede uitslag maar nu is mijn vraag is dit betrouwbaar? Iemand een idee of dit zo getest kan worden?
hallo,
ken je iemand in de familie,vrienden of kennissen die ook diabetes hebben en die zo,n meter hebben?
je kunt aan die persoon vragen of je jou bloedsuiker even mag testen op zijn meter.
let wel op dat je niet dezelfde naaldje gebruikt als die persoon,vraag ff een nieuwe naaldje.
gooi het naaldje die jij gebruikt hebt ook meteen weg.
anders ga naar je huisarts en vraag of je je bloed mag prikken.en zeg tegen hem dat je het niet vertrouwd en dat je de klachten hebt van diabetes.
hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
sterkte en succes.
groetjes sandy
hallo ik heb de laatste tijd heel veel dorst dus drink veel water dat vind ik het lekkerst plas ook veel heb bloed test geddan maar er is niks uit gekomen kunt u mij helpen wat dit misschien kan zijn
Ken je de term [u]psychogene polydipsie[/u]? Dat betekent dat je zonder aanwijsbare lichamelijke reden of oorzaak veel dorst kunt hebben. Dan zit de oorzaak dus tussen de oren, alsof je verslaafd bent aan veel drinken omdat je steeds dorst lijkt te hebben zonder dat je lichaam hier een natuurlijke gezonde behoefte aan heeft.
Verstandig dat je DM hebt laten uitsluiten door de huisarts. Dan weet je in ieder geval dat dat niet de oorzaak is!
En blijkbaar vond de huisarts het ook niet nodig andere interne aandoeningen te onderzoeken.
Welke diagnose heeft de huisarts dan gesteld? Of is er helemaal niets aan de hand, en drink je gewoon lekker veel, en plas je het weer zonder problemen uit?
Maar dan begrijp ik je vraag niet helemaal, als je dus geen problemen hebt met je vele dorst en drinken...