Goeiemorgen iedereen,
Ik heb last van redelijk wat spierspanning die zich uit in hoofdpijn, schouderpijn, nekklachten...
Wie heeft ervaring met bsr? Graag de goeie en ook de negatieve ervaringen aub 🙂
Persoonlijk zou ik liever naar een goede en vooral erkende fysiotherapeut gaan.
Er komen regelmatig mensen bij de fysio terecht die na een bsr nog veel meer en veel ernstigere klachten hebben
Ik heb heel goede ervaringen met BSR. Ik was sceptisch, want het klonk me nogal vaag in de oren, maar inmiddels ben ik enthousiast. Mijn rug zat helemaal vast, ik had een pijnlijke nek, en ik kon mijn hoofd niet ver meer draaien. Over m'n schouder kijken tijdens het autorijden moest ik echt met beleid doen. Net als veel andere bewegingen, kwam ik achter toen ik de behandeling was gestart. Na een paar behandelingen was het alsof een soort pantser langzaam afgepeld werd. Steeds liet er een nieuw stukje van mijn 'schild' los, en kon ik me weer een beetje vrijer bewegen. Mijn behandeltraject duurde wel veel langer dan ik had verwacht. Ook de behandelaar liet doorschemeren dat het wel een langer traject was dan veel andere mensen hadden doorlopen. Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen en ik ben nu op een punt gekomen waarop ik het idee krijg dat ik over een paar behandelingen richting een afronding kan gaan. Maar omdat ik elke keer verbetering bleef zien, vond ik het de moeite waard om door te gaan. Het kan wel voorkomen dat je kort na de behandeling eerst wat meer last hebt dan daarvoor, maar als het goed is, is er over de hele linie een stijgende lijn waarneembaar.
Ik heb diverse mensen geattendeerd op BSR, en degenen die er ook mee gestart zijn, kwamen stuk voor stuk met positieve ervaringen terug. Suus, ik ben oprecht benieuwd waarop je je stelling baseert dat je beter naar een fysio kan gaan. Heb je er zelf ervaring mee (bijvoorbeeld als fysio) en/of ken je mensen in je omgeving die er negatieve ervaringen mee hebben?
Mijn mening is niet op eigen ervaring gebaseerd, maar ik ken wel mensen die er een slechte ervaring mee hebben.
Dit zijn o.a. mensen die ik ken via de fysio fitness groep waar ik in zit.
Zij hebben bij diverse lichamelijke en/of geestelijke klachten uit wanhoop brs geprobeerd, wat geen van hen goed bevallen is.
Zij kwamen uiteindelijk slechter bij de fysio terug dan dat zij waren vóór de bsr.
Het is ook niet bewezen dat bsr werkelijk helpend is, dus als iemand een mening er over vraagt, is mijn mening dat ik het niet aan zou raden.
Ook op het forum komen wel eens topics voorbij van mensen die al wanhopig waren en na een bsr nog veel slechter geworden zijn.
Maar het is uiteraard aan iedereen de vrije keus om het te proberen.