4 weken geleden kreeg ik keelpijn. en ging ik hoesten. na 2 weken kreeg ik codeine. er zat de helft van de tijd echt iets in mijn borst dat ik niet weg gehost kreeg. het moment van de afspraak was dat net even weg. week later ging ik met veel pijn in mijn ribben terug. toch een kuurtje gehad (doxycycline) gisteren de laatste tablet gehad. het is wat modder maar blijf het gevoel hebben dat er iets zit (raspt voelbaar voor anderen als je een hand op mijn borst legt)
vanmorgen ging het mis. tijdens een hoestbui voelde ik een plopje in mijn long ( andere kant) en had minutenlang verschrikkelijk pijn. daarna een scherpe stekende pijn bij alles. nu lees ik dat het mogelijk gekneusd of gebroken is maar is het zinvol naar de HA te gaan? die doen toch niks..
ben moeder van 2 jonge kindjes en een kan nog niet lopen, optillen gaat nauwelijks een doet ontzettend pijn. wil het liefst in bed kruipen maar kan niet liggen..
Ik denk dat je er toch verstandig aan doet om je huisarts even te bellen. Er kan een spiertje gescheurd zijn, maar je zou ook een klaplong kunnen hebben
morgen mag ik weer langs komen. tot die tijd pcmoll en ibuprofen. hiermdoor deee is de pijn naar een acceptabel niveau gezakt, totdat ik weer hoest.
heeft u nog meer tips? echt niet leuk dit en voel me niet echt gehoord
Dat is wel vervelend...de huisarts had je eigenlijk meteen moeten laten langskomen. Heb je het niet benauwd?
Ik ben niet benauwd (ook niet geweest) na een hoestbui wel maar dat vind ik niet gek.
Heb geen koorts en ook niet gehad.
De pijnlijke rib wordt toegewezen aan een spier. De hoest zou bronchitis zijn.
Even afwachten of de kuur werkt en anders krijg ik prednison (!) en een bloedtest voor ontstekingswaarden.
Alleen ik twijfel aan de diagnose. Dan had ik of het al eerder moeten hebben gehad (niet dus) of koorts en benauwd moeten zijn. Het valt allemaal niet op zijn plaats bij deze diagnose...
En dan prednison. Heeft dit meerwaarde zonder benauwdheid? Vind het nogal een zwaar middel.. Heeft het nut dit te slikken, of kan het voorkomen dat mijn klachten chronisch worden? Dan vind ik het weer een ander verhaal.
Veel vraagtekens en twijfels. Voel me eigenlijk niet echt gehoord..
is het raadzaam om volgende week om een verwijzing te vragen?
Vraag dan inderdaad een verwijzing naar de longarts.
Ik ben nu 2 weken thuis met griep dus ook al 2 weken veroging of koorts. Symptomen; veel hoesten, keelpijn, hoofdpijn, verkouden. Bij een flinke hoestbui kreeg ik een stekende pijn in mijn zij ter hoogte van mijn linker borst . Bij iedere adem en vooral met doorademen en hoesten veel pijn . Na 3 dagen was het plotseling na een hoestbui over. Een uurtje terug weer zo'n hoestbui weer een heftige pijn op dezelfde plek en dezelfde symptomen. Wat zou dat kunnen zijn?
Het zal een ademhalingsspiertje zijn dat verkrampt door het hoesten
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb al enkele weken last van fikse verkoudheid nu sinds begin van de week pijn aan me rechter zijkant vooral als ik buk en op me rechter borst druk doet het zeer ook het hoesten en niezen doet zeer wat kan het zijn vandaag al bij mijn huisarts geweest die zegt dat het door me astma komt maar ik vertrouw het niet zo iemand een idee wat het is het doet echt heel veel zeer
Sinds één week heb ik de symptomen van griep. Het probleem is dat mijn koorts altijd +- 37,70 is, op zich niet zo erg maar ik moet al heel ziek zijn om boven 37,00 te hebben en dat heb ik nu ook. Gepaard heb een hoest die ik maar niet kwijt raak niettegenstaande ik siroop neem om mijn fliumen los te krijgen. Door het vele hoesten heb ik onder mijn linker rib een stekende pijn telkens ik hoest. Ik ben nu 5 dagen gestopt met roken omdat mijn keel brandt bij het inhaleren en ik gecombineerd het hoesten erbij krijg. 2 vragen 1ste: wat met die pijn onder mijn rib,en 2de: hoe komt dat ik na 45 jaar roken plots dat branderig gevoel heb. Nog een groot probleem is dat ik niet kan slapen en als ik rookte viel ik als een blok in slaap? Zou dat nicotine afkickverschijnselen zijn.
Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn.
Griep of verkoudheid. Daarom hoesten en koorts. De pijn onder de rib zal door een spier worden veroorzaakt die gestresst is door het vele hoesten...