Ik heb even jullie advies nodig.... Vrijdagnacht bleef een vriend van mij slapen en zijn wij iets verder gegaan dan alleen zoenen. Ik maak geen gebruik van anticonceptie, maar nu heeft hij mij gevingerd en ik twijfel een beetje of hij voorvocht/sperma aan zijn vingers had.... Is het nu verstandig om voor de zekerheid alsnog de morning-after pil te slikken of denken jullie dat dit niet nodig is??
Daar ben je nu te laat mee, want een morning-after pil heeft alleen zin te gebruiken in de eerste 72 uur na de sex, dus je had hier dan uiterlijk maandag jl. al mee moeten beginnen!
Dus het zou kunnen zijn dat je alsnog zwanger bent geraakt...
Als je zelf geen voorbehoedmiddel neemt, is het wel het handigste als je je sex-partner een condoom laat gebuiken, ook met het oog op eventuele soa's die je kan oplopen zonder.
Sterkte!
Van vingeren raak je echt niet zwanger,dan moet je het toch wel echt gedaan hebben,en uit jou verhaal begrijp ik dat dat niet is gebeurd,en wat betreft voorvocht aan zijn vingers,de zaadjes zijn dan allang dood,dus geen zorgen meis.
Hallo!
De kans dat je zwanger bent is redelijk klein, maar voorvocht op de vingers van je partner, die die vingers bij je inbrengt, komt gewoon levend je lichaam in. Zaad overleeft wel even op huid. Voor bevruchting zou een 'speldenknop' sperma al voldoende zijn.