Sinds een halfjaar gebruik ik de Stediril maar voorheen de Microgynon 30. Mijn ervaringen met de Stediril zijn niet zo goed. Eerst wist ik niet waardoor het kwam, ik voelde me down, lusteloos en geirriteerd. Ik kreeg er ook meer puistjes van. Gelukkig weet ik nu dat het door de pil Stediril kwam en ga ik nu weer over op de Microgynon 30 waar ik nooit zulke ervaringen mee had.
het is nu precies een jaar geleden dat ik er mee gestopt ben
was hier al eerder geweest
maar ik weet nu na een jaar dat ik me nog nooit zo goed gevoeld heb als nu
ik ben geworden in september en had stediril vanaf mijn e jaar met een tussenpoze van zwangerschappen
ik wou dat ik eerder geweten had wat een zooi het is
en het scheeld me ook nog eens kilo
[b]diana schrijft:[/b]
[quote]het is nu precies een jaar geleden dat ik er mee gestopt ben
was hier al eerder geweest
maar ik weet nu na een jaar dat ik me nog nooit zo goed gevoeld heb als nu
ik ben 50 geworden in september en had stediril vanaf mijn 20e jaar met een tussenpoze van 2zwangerschappen
ik wou dat ik eerder geweten had wat een zooi het is
en het scheeld me ook nog eens 6 kilo[/quote]
ik slik sins vorige jaar oktober de pil en ben nu dus 7maanden verder en ben zwanger geraakt terwijl ik de pil gewoon slikte elke dag op het zelfde tijd stip.
Dus deze pil is echt niet zo betrouwbaar als ze zeggen.
dat is erg zeg
ik moet zeggen dat ik hem dus bijna 30 jaar geslikt heb en ik was vrij snel zwanger toen ik dat op dat moment wilde
na ff te zijn gestopt natuurlijk met deze pil
Ik heb Stederil 30 geslikt van mijn 17e tot mijn 19e en daarna nooit meer "de pil" geslikt.
Sinds ik gestopt ben met de pil is mijn hormoonhuishouding in de war & ik vraag me af of het pilgebruik een rol heeft gespeeld????
Ik had in ieder geval nadat ik gestopt was, te veel mannelijk hormoon in mijn bloed. En heb last van overbeharing gekregen, met name rond mijn tepels :-S
Verder heb ik sinds een paar jaar last van 2 endocriene ziekten; Traagwerkende schildklier en diabetes type 1 (insuline afhankelijk).
Ik vraag me af of er nog meer vrouwen zijn die last van hun hormoonhuishouding hebben gekregen (bv overbeharing) na het stoppen van de pil??
Ik ben benieuwd!
hi, ik heb net de steridil 30 voorgeschreven gekregen en de dokter zegt dat er in steridil 30 en Microgynon 30 dezelfde ingredienten zitten en dat het alleen een andere merknaam heeft. dus... ?
de hormonen wat erin zitten zijn het zelfde maar de hulpstoffen zijn anders.
Heb een paar jaar de stediril gehad! daarvoor microgynon. Maar na veel klachten weer over gestapt op microgynon en nu klachten vrij!!!
Ik vind de stediril troep!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Inmiddels is het topic al een tijdje niet bezocht maar ook ik wil mijn ervaring met jullie delen over de Stediril.
Sinds 2008 heeft ook mijn zorgverzekering ervoor gekozen om micro niet te vergoeden en zo kreeg ik dus stediril voorgeschreven. Op dat moment, was ik nog niet zo lang aan de pil en was ik alleen al blij dat mijn buikkrampen en puistjes minder waren. Echter, ben ik de afgelopen 2jaar een aantal keer bij de dokter geweest ivm menstruatie klachten; buikpijn, schimmel infecties ( maandelijks ) overmatig zweten, down voelen en last van obstipatie en dan weer diarree ga zo maar door.
Hij adviseerde mij, om maar niet ongesteld te worden, want ja, dat was de oplossing. Ik heb dat toen drie maanden gedaan en werd daar niet vrolijker van, de klachten kwamen gewoon door de pil heen. Dus ik weer terug naar de huisarts en we hebben toen maar besloten om een second opinion te vragen in het ziekenhuis. Nou een maand en veel buikkrampen later was ik aan de beurt, maar in het ziekenhuis konden ze ook geen reden bedenken waar ik mijn klachten vandaan kreeg. Ook zij gaven aan, slik de pil maar door.
En nu, vandaag, dacht ik, ik ga maar eens kijken wat ik vind op internet over de pil, want dat had ik nog niet gedaan. Ik kom er nu achter dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon ligt aan die stomme goedekope versie!! ( wel dezelfde werkzame stoffen, maar de hulp stoffen en dergelijke zijn wel degelijk anders)
Ik baal er heel erg van, dat mijn huisarts en de mensen in het ziekenhuis, dit niet door hebben, of niet verwachten, dat een wisseling van pil zoveel impact op je kan hebben. Ik ben nu dus twee jaar verder, heel veel pijn en schaamte verder, terwijl, het gewoon zoiets simpels is.
Ik ga morgen naar mijn huisarts, zodat deze de micro weer kan voorschrijven en ik weer klachten vrij ben...
hallo allemaal,
in okt 2009 werd mijn implanon verwijderd omdat de 3 jaar om waren
omdat ik buiklachten en veel onstekingen had was sterelisatie geen optie,en werd me steredil voorgeschreven,de eerste maand ging het prima maar toen,steeds bloedingen tussen door,of steeds overtijd,dit na een paar maanden aan te zien vertrouwde ik het niet en ging naar de arts.
die stuurde me door naar de gyn,niks aan de hand volgens hun, en moest gewoon de pil doorslikken in dec weer bloedingen,het stopte maar niet
ik weer terug naar de arts maar ze praten er gewoon overheen,in jan weer overtijd wel 2 weken,toen heb ik een test gedaan maar er was gelukkig niks aan de hand.ik vertrouwde het helemaal niet meer en vroeg een gesprek aan voor een mirena spiraaltje
de arts vond het een goede keuze,ik het spiraaltje in huis gehaald en wachten tot ik ongesteld zou worden,zodat ze het spiraaltje konden plaatsen,
maar zoals de vorige maand weer overtijd,weer een test gedaan en ja hoor het gene waar ik zo bang voor was,ZWANGER.en nu we hebben 2 kids ons gezin was compleet,ik voel me zo rot,weet je wat de arts ons vertelde om het mom dat ik zei dat ik zwanger was,nou haar mond viel open en ze zei DAT IS KLOTE.
NU ZIT IK ERMEE IK MOET EEN KEUZE GAAN MAKEN DOOR HUN Fout,ik ben woedend laaiend boos
wat moet ik nu?
pff, ik begon de laatste tijd aan mezelf te merken dat ik steeds emotioneler werd, en ook last had van stemmingswisselingen. ik ging me zorgen maken over dat er miscien wat met me aan de hand was.
maar nu ik dit allemaal lees merk ik dat het bij mij ook wel aan de pil kon liggen.
ik ga maar eens vragen bij de huisarts voor meer informatie en misschien een iets lichtere pil.
ik neem stederil nu ondertussen al 5 jaar en ik heb er nog nix door gemerkt ik ben niet aangekomen geen stemmingswisselingen maar dat ik dat hie rnu lees krijg ik toch bang.
@dd: als jouw ervaringen goed zijn, zelfs al 5 jaar lang, hoef je nergens bang voor te zijn. Elke vrouw reageert anders op elke pil, wat voor de een een nachtmerrie is kan voor de ander de hemel zijn. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken als je geen klachten hebt.
Ik ben nu 22 jaar, op mijn 16e ben ik begonnen met de mycrogynon 30 omdat ik ontzettend veel last van mijn menstuatie had. De mycrogynon 30 heb ik tot afgelopen januari dit jaar zonder bijwerkingen geslikt totdat mijn zorgverzekeraar overging op de Stediril 30. Ik heb weer last van mijn menstuatie's en last van doorbloedingen als iemand anders uit ons gezin menstueerd, kortom ik ben 3 keer in de maand ongesteld. Aan de hand van de reacties en mijn eigen ervaring ga ik een andere pil aanvragen bij de huisarts.