Ik had onveilige seks gehad en had daarom voor alle veiligheid binnen de 16h een morning after pil genomen. Toen ik 3,5 weken na mijn laatste menstruatie misselijk werd begon de angst toe te slaan, ik kreeg overal 'symptomen' die konden wijzen op een zwangerschap. En omdat mijn cyclus normaal 3à4 weken is wist ik niet zeker of ik al over tijd was of niet. Voor alle zekerheid ben ik toen wel een zwangerschapstest gaan halen, en gelukkig: negatief! Maar toen begon ik na te denken en bemerkte ik dat ik nogal veel water had gedronken voordat ik de test deed, dus dat daardoor het resultaat misschien niet helemaal juist zou kunnen geweest zijn. Ik besloot nog een week te wachten, en als dan mijn regels er nog niet zouden zijn zou ik nog een test gaan doen. Exact 4 weken na mijn laatste menstruatie dacht ik dat ze er opnieuw doorkwamen, alleen ziet het bloed er nu veel anders uit, het is donkerbruin en veel minder dan bij mijn normale menstruatie. Toen begon ik op het internet te lezen dat dit de innestelingsbloeding zou kunnen zijn, dus kreeg ik weer angst, en toen deze na 3 dagen nog niet was overgegaan in de normale bloeding ben ik opnieuw een test gaan halen, maar deze is wederom negatief. Ik heb dus al 3 dage donkerbruine afscheiding, en een zwangerschap is dus (ongeveer) uitgesloten
Wat is deze donkerbruine afscheiding dan wel? Is het normaal of maak ik beter een afspraak bij de huisdokter? En is er toch nog een kans dat ik na 2 negatieve testen zwanger ben?
Het is helemaal niet zo vreemd dat je menstruatie veranderd als je MAP hebt genomen. Hierdoor raakt je hormoonstelsel enigszins van slag. Gewoon de volgende menstruatie afwachten.
Hi,
Op 6 mei heb ik onbeschermde seks gehad, dat was rond de eisprong. Op 7 mei map ingenomen. Kreeg vanaf de 11e last van lichte hoofdpijn. Dat duurde ong een week. Een week later 15 mei kreeg ik ineens donkerbruine afscheiding en soms beetje roodbruin, dat tot nu (24mei) nog aan de gang is. Voel zo nu en dan lichte druk in onderrug net als bij een mens, maar dan lichter. Mijn mens zou 25e moeten doorkomen. Heb vroege zwangerschapstest gedaan de 23e maar was negatief.. Is dit normaal of moet ik afspraak met de huisarts maken?
Dat zal dan een bijwerking van de MAP zijn
Hej,
ik zit nu dus met een vraag. Ik heb een paar dagen voor mijn regels een morning after pil genomen. Ik heb zondag mijn regels gekregen en dat heeft geduurd tot dinsdagochtend. Normaal gezien neem ik de pil en duurt mijn cyclus ongeveer 5 dagen, vrijdag zijn mijn regels gedaan. Het is rare is nu dat ik ineens mijn regels heb gehad voor 2,5 dag en dan niets meer. Donderdag ochtend heb ik een kleine bloeding gehad die wat aan de donkere kant was. Ik heb wel heel de tijd het gevoel dat ik mijn regels heb en ervaar heel hevige buikpijn en rugpijn.
wat moet ik nu doen? Kan ik zwanger zijn?
Je menstruatie duurt 5 dagen zul je bedoelen. je cyclus loopt van de eerste dag van een menstruatie tot aan de volgende eerste dag van een nieuwe menstruatie. Alleen als je de pil neemt heb je een vaste cyclus.
Als ik het goed begrijp gebruik je dus de pil. Waarom heb je dan een MAP gebruikt?
Je cyclus zal verstoord zijn door het gebruik van de MAP
Hi,
Ik zit aan de pil. Een paar dagen voor mijn regels heb ik seks gehad waarbij de condoom is gescheurd. Ik heb dan direct een morning after pil genomen omdat ik in die week al een pil vergeten was. Mijn menstruatie heb ik 2 dagen gehad en dan is het gestopt. Ik ervaar wel buikpijn, krampen en rugpijn. Alles wat ik normaal gezien heb, wanneer ik mijn menstruatie heb. Is dit normaal?
De morning after pil gooit de boel wel een beetje door elkaar.. Je moet er wel rekening mee houden dat je niet meer door de pil bent beschermd tot na de stopweek.
Je moet de bijsluiter van de pil eens lezen. Als je in de derde week van de strip een pil vergeet, moet je ofwel meteen een stopweek starten of zonder stopweek aan de volgende strip beginnen en doorslikken. Dan was de MAP helemaal niet nodig geweest
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Beste,
6 weken geleden heb ik de map genomen, dit was 1 week na mijn menstruatie. 4 Dagen na het innemen van de map kreeg ik een bloeding deze hield 3 dagen aan. 2 Weken daarna werd ik ongesteld volgens mijn cyclus. Nu blijft mijn menstruatie uit. Kan dit te maken hebben met de map? Is mijn cyclus onteregeld doordat ik in korte tijd veel bloedingen/menstruatie heb gehad?
Dat kan dan idd een gevolg van de MAP zijn
Ik heb een paar weken geleden soort van seks gehad maar het paste niet helemaal maar hij is wel klaargekomen blijkt die condoom gescheurt te zijn.
Ik heb de dag daArna gelijk morning after gehad werd toen 4 dagen na mijn normale cyclus ongestelt en het was heel licht en ook maar 3 dagen, normaal is het het tegenovergestelde.
Heb nu steeds buikkrampen en rugklachten ben ik nu zwanger ?
Die vraag kan niemand beantwoorden. Daar kun je alleen maar achter komen door een test te doen
Beste,
Ik heb een maand geleden onbeschermde seks gehad en heb toen de MAP ingenomen. twee dagen na de MAP kreeg ik bruinbloedverlies voor 2 dagen. Ik had nu al een paar dagen geleden ongesteld moeten worden maar dit is nog niet gebeurd. Kan dit komen door de MAP of kan ik al beter een zwangerschapstest gaan doen?
Het zou doorn de MAP kunnen komen, maar voor alle zekerheid toch ook maar even een test doen