Hallo vrouwen,
Na zo'n 10 jaar pilgebruik (Microgynon 30) begin ik me steeds meer af te vragen wat voor effect De Pil nou eigenlijk heeft op ons lijf en gemoed.
Algemeen denkbeeld over de Pil is: kun je zonder problemen slikken, het is veilig, het kan geen kwaad.
Maar.. is dit ook wel echt zo?
Heeft de Pil geen invloed op de vruchtbaarheid?
Ik heb me een beetje verdiept in dit onderwerp op internet, en zag (niet geheel tot mijn verbazing) dat veel vrouwen last hebben van allerlei kwaaltjes, die niet te herleiden zijn.
Klachten als: stemmingswisselingen, hoofdpijn/migraine, prikkelbaarheid, depressies, overmatige en/of vreemde afscheiding, doorbraakbloedingen, eczeem, darmklachten...
Mijn vraag aan jullie: [b]Hoe denken jullie over de Pil? Wat zijn jullie ervaringen?[/b]
Ik denk erover om te stoppen, maar dan moeten de condooms tevoorschijn komen... minder prettig, maar toch! Je stopt een hele hoop hormonen in je lichaam met de Pil. Liefst zou ik 'echt vrouw' zijn, zonder kunstmatig tegenhouden van de menstruatie.
jha hea vandaan daar dat ik me alltijd zo vaak niet lekkers voel ben vaak misselijk en heb ook migraine dus vaak hoofdpijn en soms vaak buikpijn en gwn dat ik me egt niet lkkr voel duizeligheid enso maar ik ben nu 19 jaar en begon met de pil toen ik 15 jaar was
hallo mensen weten jullie mischien ook welke pil nou het beste is
want ik slik de migrogynon 30 mg ofso en ik was ff gestopt met de pil want ik had die 3 weken de pil niet geslikt maar nu is het al onder hand 2 maanden geleden en ben niet ongesteld helemzaal geen druppel en dat is best wel vaag slik nu nog steeds de pil niet omdat ik dacht mischien ben ik wel zwanger heb vandaag een test gedaan en is nog steeds negavtiev dus ik snap er nu helemaal niks meer van ik hoop dat de dokter mij kan helpen met dit maar nu is mijn vraag alleen welke pil is de beste gr sweetygirl
Hee Sweetygirl,
Dat is voor iedereen verschillend, welke pil het beste is.
De een heeft last van de microgynon en de ander merkt er niks van.
Als je er zoveel last van hebt, zou je een andere kunnen proberen inderdaad. Is alleen zo'n gedoe he om uit te vinden welk middel het best bij je past..
Als je de pil een tijd hebt geslikt en je stopt er even mee, kan het een tijdje duren voor je ongesteldheid op gang komt.
Zelf ben ik ooit ook eens gestopt en pas na een half jaar ! werd ik ongesteld.