hallo ,
ik heb een vraagje . Ik heb mn laatste pil op donderdag , en ik beging weer op vrijdag . Nu is het zo dat ik dan zaterdag op zondag ongesteld word. Nou wil ik liever niet in het weekend ongesteld zijn , kan ik mijn begin dag veranderen dat ik bijvoorbeeld maandag ongesteld word ? dan zou ik dus vrijdag mn laatste pil hebben , endan zaterdag weer beginnen.. Zoja hoe dan precies ? Ik hoop dat ik antwoord krijg !
Je pakt een strip, neemt daar 1 pil van en slikt hem dan op vrijdag.
Die strip is dan jouw reservestrip. Handig voor als je eens een weekje of zo langer door wilt slikken of als je eens per ongeluk een pil kwijtraakt.
huh maar als ik dus me begindag wil veranderen van vrijdag in zaterdag dan gewoon me strip opmaken dan is vrijdag me laatste pil . als ik dat nu dus doe , heb ik donderdag mn laatste pil , endan zaterdag nieuwe . word ik dat niet ongesteld ? ( kword meestal 2dagen later ongesteld.. )
als ik het zodoe heb ik mn begin dag toch veranderd of niet ?edi
Ik neem aan dat je de vrijdag van de volgende week bedoelt ?
Je moet namelijk altijd een week wachten met opnieuw de pil slikken.
(3 weken pil, één week bloedingen, daarna pas weer pil)
OK, uitgaande dat je de pil opnieuw neemt de volgende week vrijdag; dan kun je hem ook een dag eerder nemen (donderdag) de eerstvolgende maand en de volgende maand op woensdag en de daarop volgende maand op dinsdag etc.
Daarmee verleg je de bloedingsperiode.
Ik geloof dat mijn antwoord niet helemaal begrepen is.
Zo doe je het: als je aan het eind van de 3 weken bent en het is donderdag en je wilt stoppen op vrijdag dan neem je gewoon een pil van de volgende strip en neemt die vrijdag in. Je kunt dan de zaterdag erop weer beginnen met een nieuwe serie van 21 pillen. De strip waar nog maar 20 pillen in zitten hou je dan als reservestrip.
PS: je kunt het pillenslikken net zolang verlengen als je zelf wilt.
Dus: 2,3 of meer strippen achterelkaar zonder stop is mogelijk, je kunt op elk gewenst ogenblik een stopweek inlassen.