Zonder sperma raak je net zwanger
Ik lees op andere topics en sites dat je door voorvocht wel zwanger kan raken, ookal is er geen recente zaadlozing geweest
Zitten er spermacellen in voorvocht?
Het is idd een eeuwig durende discussie met veel onduidelijkheid en daaruit voortvloeiend onzekerheid.
Puur biologisch gezien bevat voorvocht geen spermacellen.
Waarom dan toch iedere keer de waarschuwing?
1. Een zeer lage concentratie van levende zaadcellen wordt in sommige onderzoeken aangetroffen in het voorvocht van mannen, om onbekende redenen.
2. Niet iedere man is in staat het orgasme nauwkeurig genoeg aan te voelen. Dit heeft tot gevolg dat de ejaculatie al is gestart voordat de man het orgasme waarneemt. Dit is een veelvuldig voorkomend aspect vooral bij jonge onervaren mannen.
3. In de praktijk wordt tot 15-40% van de vrouwen uit paren die alleen met coitus interruptus ( voor het zingen de kerk uit)werken binnen 1 jaar toch zwanger. Bovenstaande redenen kunnen dus de oorzaak zijn.
vanuit de optiek van (seksuele) voorlichting is het handiger om aan te geven dat je ook van voorvocht zwanger kunt worden. Dat maakt het gemakkelijker, want als er voorvocht vrij komt (uit o.a. de klier van Cowper die ná de prostaat zitten) is een voorstadium van een orgasme en als je te laat bent dan komt de hele lading zaadcellen met het sperma naar buiten. De anticonceptiemethode "voor het zingen de kerk uit gaan" is vooral daarom onbetrouwbaar.
Dat is dus de reden waarom wij ) geleerd hebben dat er in voorvocht spermacellen zitten. Het is nl nauwelijks tot niet mogelijk vast te stellen of mannen het orgasme nou wel of niet tijdig aanvoelen.
Bovendien draagt het bij (hopen we dan maar) aan een bewustwording omtrent veilig vrijen om zo ongewenste zwangerschappen en SOA´s de baas te blijven.
Het is nu dag 5 van mijn stopweek, deze morgen werd ik wakker en bloedde ik, heel licht, een beetje in mijn onderbroek.
ik was blij natuurlijk.
ik deed mijn standaard ochtend routine, douchen, eten etc.
Ik ben ondertussen 2 u wakker en er is niks meer van bloed.
zo raar, wat is er aan de hand? Mijn buikkrampen zijn wel heftiger, pijnlijk.
Dan zal er nog wel wat moeten komen
Hey ik heb even je probleem gelezen ik had ook een keer heel veel schrik en dit kwam echt puur omdat ik mezelf met verschillende ideeën in men hoofd zat en dit zorgde ervoor dat mijn regels ook heel raar waren, dit gaf me natuurlijk nog meer stress. Ben toen naar de dokter geweest en die vertelde me dat stress een hele grote invloed heeft op ons lichaam en dus ook op onze maandstonden. Ze zei om mezelf zo goed mogelijk te kalmeren, dus dat dee ik ook en de dag erna kwamen men regels zoals normaal dus probeer vooral rustig te blijven en dan komen ze wel
heyheyy,
ik heb even een vraag over de stopweek.
Werkt de pil beter als je de stopweek korter maakt?
dus als je na 4 dagen stopweek weer begint ipv bijvoorbeeld 7 (ik neem altijd 7 dagen stopweek)
ik las dit op senso.nl ofzoiets, in ieder geval een website.
ik wil weten of dit klopt en of ik door een stopweek van 7 dagen in te voeren minder beschermd ben?
Dat is dus onzin.
Je kunt door een te korte stopweek juist klachten als bijvoorbeeld doorbraakbkoedingen of spotting krijgen.
Het heet niet voor niets stopWEEK en een week heeft 7 dagen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
bedankt, dacht ik ook al dus schrok toen ik het las.
Dankjewel voor je snelle antwoord
sorry nog een vraag
Wanneer je met de pil begint voor de eerste keer, je eerste strip dus, moet je beginnen op dag 1 van menstruatie zodat je direct beschermt bent.
Maar als je al een tijdje de pil neemt of het niet je eerste maand is dat je het gebruikt, dan neem je 21 dagen de pil en dan 7 dagen niet en dan krijg je je “menstruatie” (niet je ECHTE menstruatie) maar moet ik dan op dag 7 een nieuwe strip beginnen of op bv dag 5 als ik dan mijn “menstruatie” krijg.
bv: ik neem zondag m’n laatste pil, donderdag dus dag 5 van stopweek krijg ik mijn “menstruatie” en zondag is dan dag 7 van stopweek.
neem ik dan de eerste pil van de volgende strip op dag 5 of dag 7?
ik ben in de war omdat als ke begint met de pil je op de eerste dag van de menstruatie begint maar na een stopweek weet ik niet hoe het zit?
Als je begint met de pil en direct beschermd wilt zijn,begin je idd op de eerste dag van je menstruatie.
Als je dan aan het einde van de strip bent (je laatste pil van de strip hebt genomen),is de eerst volgende dag waarop je geen pil neemt,de eerste dag van je stopweek. Je neemt dan 7 dagen geen pil en begint dan weer.
Dus als maandag je eerste pilloze dag is,begin je de maandag er op weer met een nieuwe strip.
Je hoeft daarbij niet naar je menstruatie te kijken, je telt alleen 7 pilvrije dagen.
Zou je pas gaan tellen vanaf wanneer je menstruatie komt,heb je kans dat je meer dan 7 dagen geen pil neemt en dan ben je niet gelijk beschermd als je weer begint met de volgende strip.( pas na 7 dagen aan één slikken weer )
Nee ze werkt niet beter.
Volgens mij staat dit toch duidelijk beschreven in de bijsluiter.
Alleen als je de eerste keer met de pil begint, doe je dat op de eerste dag van de menstruatie
Een stopWEEK heet zo omdat die een WEEK duurt. Dus 7 dagen en geen 4-5-6
En een stopweek heeft 7 pilvrije dagen. Als je dus bijvoorbeeld op een maandag de laatste pil neemt, begin je 1 week later op dinsdag weer met een nieuwe strip