Hallo,
Ik slik sinds 3 maanden de Yaz 24+4 pil, maar omdat ik in de 3de maand te vroeg ongesteld ben geworden denken ze dat de pil niet zwaar genoeg is. Omdat ze dat alleen nog maar denken, willen ze dat ik nog 3 maanden doorga om te kijken of ik te vroeg ongesteld blijf worden. Als de pil daadwerkelijk niet zwaar genoeg is, ben ik dan wel beschermt tegen ongewenste zwangerschappen? Ik heb namelijk in de 3de maand, in de 2de week van mijn pil, "onveilig" seks gehad. Ik ben wel gewoon ongesteld geworden, dus ik denk niet dat ik zwanger ben, maar zou dit wel het geval kunnen zijn?
Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen (ik ben zelf 15) en ik wil ook geen overhaaste beslissingen maken... Moet ik de komende maanden weer een condoom gebruiken met mijn vriend? Of is mijn pil wel gewoon veilig?
Iemand die mij wat meer kan vertellen?
mvg Nicole
Zolang je nog zit te klooien met de pil zou ik, vooral omdat je nog maar 15 bent, extra bescherming dringend aanraden!
Ik ben zelf nl. op deze manier idd zwanger geworden.
Ik had een kortere cyclus dan 28-30 dagen en mijn pil was dus idd ook niet zwaar genoeg.
Succes!
Is ook best stom dan eigenlijk, want ik heb de pil genomen om beschermt te blijven. Vanaf wanneer kan ik er dan echt vanuit gaan? Want anders blijf je altijd onzeker over wanneer je nou écht veilig bent.
En kan ik van die ene keer ook zwanger zijn? Ik ben wél ongesteld geworden, maar ik voel me er heel zenuwachtig door, voor het zelfde geld ben ik zwanger. Ik durf er echt niet mee naar me moeder te gaan, die ziet me al aankomen dat ik het onveilig met mijn vriend heb gedaan.. Ik ben er eigenlijk gewoon helemaal vanuit gegaan dat mijn pil me wel genoeg beschermde.
Als ik jou was zou ik sowieso even een testje doen, die kun je gewoon bij bijvoorbeeld de Kruidvat halen, daar hoeft niet per se iemand iets van te weten. Dan heb je daarover in ieder geval uitsluitsel.
Verder zou ik je aanraden, gezien je leeftijd, om sowieso een condoom erbij te gebruiken. De pil is namelijk nooit 100% veilig, en je zult maar net die ene 0,1 procent zijn... Het risico is klein, maar nogmaals, voor jouw leeftijd kun je beter té veilig zijn dan bewust risico's lopen...