Hoi! Ik heb zaterdag 5 oktober overgegeven en diarree gehad. Ik zit in de laatste week van mijn pilstrip en het was de laatste pil voor de stopweek. Ik slik de pil meestal rond 21:00 (soms wat later).
Ik heb de ‘eerste’ pil om 22:07 genomen. Vervolgens heb ik om 22:45 diarree gekregen en rond 23:45 overgegeven, dat ging door tot 3:00 ‘s nachts.
Ik ben toen gaan slapen en heb de volgende dag (6 oktober) om 8:00 een ‘nieuwe’ pil genomen voor de zekerheid (hierna geen diarree gehad of overgegeven).
Ik lees verschillende dingen zoals dat je bij een vergeten pil in de laatste week beter direct door kunt slikken of een stopweek moet houden, maar ik heb de pil in ieder geval binnen 11 uur genomen, dat is wel op het randje. Telt het dan als vergeten pil? Ik heb namelijk geen nieuwe pil geslikt en ben nu dus mijn stopweek aan het houden. Heb ik zo goed gehandeld en ben ik dan nog beschermd? Ik heb 2 dagen voor het overgeven nog wel onbeschermde seks gehad waarbij hij in mij is gekomen.
Alvast bedankt!
Je had dus de pil moeten doorslikken zonder stopweek of idd meteen een stopweek moeten houden. Beiden niet gedaan.
"Heb ik zo goed gehandeld en ben ik dan nog beschermd?" Nee dus, je hebt immers iets anders gedaan dan je had moeten doen.
Als zoiets gebeurd is het beter om de apotheek of de huisarts te bellen dan te wachten totdat er een antwoord op een forum komt. Er is namelijk niet iemand 24/7 aanwezig om de vragen te beantwoorden. Je had namelijk vanochtend gewoon weer de pil kunnen nemen en dan met de pil doorgaan. Nu is het daar te laat voor.
Nu dus de stopweek verder afmaken en geen onbeschermde seks hebben. Als je na de stopweek weer met de pil verder gaat: de eerste 7 dagen een condoom gebruiken. Daarna ben je weer beschermd. 14 dagen na de seks even een zwangerschapstest doen