Hi
Ik heb al 3 dagen last van diarree door iets verkeerd te eten, ik zit in de eerste week van mijn 2de strip (doorslikken). Wat kan ik nu het best doen? Een stopweek inlassen is moeilijk aangezien ik op vakantie ben en nu niet ongesteld wil zijn. Ik heb ook eergister sex gehad, ben ik dan voor de se van gister nog beschermd?
In de bijsluiter van je pil kun je precies terug vinden hoe te handelen en wanneer je wel en niet beschermd bent.
Dzg Suus
Dit heb ik uiteraard gedaan maar kan niks terug vinden over meerdere dagen diarree enkel als het 1x binnen de 4uur na inname is. Dit is bij mij dus niet het geval ik heb 3 dagen lang (sinds woensdag tt vrijdag) diarree gehad voor inname van de pil maar ik weet dat je na het ophouden van de diarree 7 dagen extra voorbehoedsmiddelen moet gebruiken. Maar ik had nog seks op woensdag en donderdag toen ik dus de diarree had en ik weet niet of ik die 2 dagen dan nog veilig was?
Daar kan ik zo ook geen antwoord op geven. Als je de pil doorslikt zal het waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn , maar ik denk wel dat het verstandig zou zij om toch maar een stopweek te starten
Snap ik maar we zijn net op vakantie en ik kan geen tampons verdragen dus dat zou heel mijn vakantie verpesten. Kan ik mijn pil nog een week doorslikken of gaat dit helemaal niet? Zo ja wanneer ben ik dan weer veilig?
Slik ze dan maar door, maar gebruik voor alle zekerheid dan wel aanvullende anticonceptie. Als je dan terug bent wel meteen een stopweek inlassen
Oke dankuwel 11/8 kom ik terug, moet ik na de stopweek ook nog 7 dagen goed slikken voor ik veilig ben?
Nee dat hoeft niet
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Helaas blijf ik maar de diarree aanhouden en is er ook overgeven bijgekomen, ik kan de pil niet binnenhouden. Als ik nu een stopweek inlas kan ik deze dan langer maken dan 7 dagen (10dagen, komr beter uit) als ik dan daarna na de langere stopweek terug 7 dagen slik is het dan weer veilig? Kan ik zwanger zijn van de seks die ik had op dag woensdag & donderdag (dag 1&2 van de diarree) of kan ik dit rekenen als stopweek
Of neem ik hem best gewoon door? Welke manier is het beste en hoe brn ik veilig
Ik heb toch nog 1 gepakt.. omdat ik niet zo goed weet wat doen en hoe ik veilig ben ik xik geen zwangerschap
Veilig ben je als je aanvullende anticonceptie, dus een condoom, gebruikt.
Een stopweek langer dan 7 dagen is geen stopweek, maar stoppen en opnieuw beginnen met de pil.
Begin je op een willekeurige dag,ben je na 7 dagen veilig, begin je op de eerste dag van je menstruatie, ben je direct veilig.