een dringend vraagje
Afgelopen donderdag ben ik de pil vergeten, in mijn derde week dus voor me stopweek.
Vrijdag heb ik er twee ingenomen.
Zaterdag ben ik gewoon gestopt met de pil heb verder toch geen seks gehad,
Alllen dus zaterdag avond wel..
( en ik weet de bijsluiter, maar dacht heb geen gehad in de hele strip)
Hij is ff in me geweest niet klaar gekomen, het was ook echt kort..
maandag moet ik ongesteld worden dus..
Moet ik een morning afterpil gaan halen?
Nee hoor.
Wat je kunt doen is de stopweek in laten gaan op de dag dat je hem vergeten bent. Je begint dus donderdag (of vroeger als je onzeker bent) weer met een nieuwe strip. Dan is er niets aan de hand.
maar ik ben dus niet verder gegaa met een nieuwe strip ben nu in me stopweek.. maar dat kan geen kwaad dan
Nee, maar neem het zekere voor het onzekere en begin op het laatst a.s. donderdag weer met een nieuwe strip.
Duidelijk?
dus nu gewoon ongesteld worden en dan donderdag weer beginnen ipv van zaterdag dan.. Normaal begin ik zaterdag weer met nieuwe strip
ik ben dus gewoon ongesteld geworden, dus is het nou verstandig om donderdag weer te beginnen met slikke, of gewoon zaterdag wat ik gewoonlijk doe.. omdat ik vrijdag wel heb ingenomen?
kan er nog een kans zijn op zwangerschap?
Als je ongesteld bent geworden, kun je niet zwanger zijn. Je kunt wel beter veilig vrijen omdeze zorgen in de toekomst te voorkomen.
Lees deze website: http://www.nvsh.nl/anticonceptie/index.htm
Nee, je bent nu niet zwanger, dat zou ook haast onmogelijk zijn geweest.
Maar door de vergeten pil in de 3e week kan er een begin zijn gemaakt met de rijping van de volgende eicel, ondanks dat je hem later alsnog ingenomen hebt. Je weet niet of dat voldoende is om de rijping tegen te houden omdat je je stopweek hebt in laten gaan. Daarom kun je nu beter de stopweek in laten gaan op de dag dat je hem vergeten bent en dus op donderdag weer beginnen met een nieuwe strip, puur om nu een evt. bevruchting te voorkomen. Als je weer in hetzelfde ritme van pillen slikken wilt komen, slik je gewoon 2 dagen extra.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
oke dan begin ik morgen weer met slikken,
Bedankt voor je reactie, ik was al beetje in de stress.. toch ondanks ik ongesteld ben.
Dus ik moet ook slikken om evt een volgende bevruchtin te voorkomen dat ik gewoon weer veilig ben vanaf morgen dan.. ( donderdag )
Maar ik iig niet meer zwanger zijn of worden door een foutje van afgelopen weekend. omdat ik wel ongesteld ben geworden
Sorry voor dat vele gevraag,