hoi ik heb een vraagje ik zit aan de laaste strip van me pil en woensdag heb ik stopweek afgelopen weekend dus vrijdag 3 maart zaterdag vier maart en zondag vijf maart ben ik de pil vergeten te slikken en dacht dat ik hem had geslikt heb alle drie de dagen onveilig gevreeen met me partner zou de zwangerschap nu groot zijn of juist klein ik hoor het wel. alvast bedankt voor de reactie
Als je pillen vergeet in de derde week van de strip, moet je of wel meteen een stopweek inlassen, of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Meteen een stopweek inlassen heb je niet gedaan, dus moet je nu zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Lees ook eens de bijsluiter die bij de pil zit.
Hey, ik ben gister dinsdag mijn pil vergeten, ik kwam er op woensdag achter en heb gelijk weer een pil geslikt. Dit is mijn ene laatste pil, kan ik de laatste pil nog nemen en dan de stopweek doen. Of moet ik nu gelijk mijn stopweek inlassen. Is het nu onveilig om seks te hebben ?
Je moet nu zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Als je de vergeten pil van dinsdag woensdag niet meer had genomen had je een stopweek in kunnen lassen. Je blijft gewoon beschermd als je zonder stopweek doorgaat met de nieuwe strip
Hoi, ik heb een vraag.
ik ben vorige week in week 2 van mijn eerste pilstrip de pil vergeten. Deze heb ik de volgende dag alsnog ingenomen. Ik had gelezen dat er niets aan dr hand was omdat het week twee was. Die volgende dag heb ik onbeschermd seks gehad, want volgens de bijsluiter van de pil kon dit gewoon. Nu een week later ben ik weer 1 pil vergeten. In week 3 dus. Die heb ik toen ik wakker werd meteen ingenomen.(15uur later) Ik kon nu twee dingen doen. Stopweek inlassen, of doorslikken(zonder stopweek) Maar ik denk nu. Stel ik slik door en ik ben toch wel zwanger ? dat ik dat dan niet door heb omdat ik mijn stopweek niet gehad heb en dus niet ongesteld ben geworden ? Dus ik dat niet kan controleren ?
(het liefst maak ik de laatste twee pillen gewoon op en wordt ik ongesteld, puur om te kijken of ik het uberhaubt wel wordt..)
en als ik nu wel ga doorslikken met een hele nieuwe strip, moet ik dan nog voorzorgsmaatregelingen nemen omdat ik vorige week ook al een pil vergeten ben ?
sowieso ben ik na mn stopweek en nieuwe strip gewoon veilig als ik geen fouten meer maak ?
ik hoop dat iemand me kan helpen 🙂
Als je een pil vergeet in de derde week heb je maar 2 opties om te voorkomen dat je zwanger raakt.
Meteen een stopweek starten na de vergeten pil, of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. In beide gevallen ben je en blijf je gewoon door de pil beschermd.
Bedankt voor je snelle reactie !
maar ik heb dus al de vergeten pil ingenomen.. ik moet nu nog 2 pillen. Stopweek inlassen gaat nu toch niet meer dan ? Dus als ik nu ga doorslikken, hoef ik dan niet de eerste zoveel dagen een condoom te gebruiken ?
kan ik niet gewoon de pil afmaken en ongesteld worden ? Ik weet het wat een vragen ? Bedankt iig !!
Heb je in week 3 nog onbeschermde seks gehad?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
nee 🙂
alleen in week twee toen ik ook 1 pil vergeten was. Volgens de bijsluiter hoefde ik me toen geen zorgen te maken, omdat ik in week 2 zat.
nu ben ik in week 3. 1 pil vergeten. Die heb ik 15 u later als of ingenomen. Ik ben nu van plan om dus door te slikken, alleen vraag ik me af of ik nu beschermd ben. Heeft dat van week 2 geen invloed meer ?
bedankt vast.
Dat van week 2 heeft geen invloed. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je nou perse een stopweek zou willen inlassen kan dat, maar dan ben je niet meer beschermd totdat je 7 dagen de pil hebt genomen na de stopweek....
Bedankt !!
ikben nu al bezig met doorslikken. Ik heb de vergeten pil plus de pil van vandaag ingenomen. Mijn vraag is of ik nu dan bescherming nodig heb ?
Nee, dan ben je gewoon beschermd.... daarom is dat doorslikken nou juist....
super bedankt voor de snelle reacties !
Ik ben enorm geholpen hiermee.
hallo,
ik ben in mijn derde week 1 pil vergeten. Moest hem donderdag om 11 uur in nemen en nam hem pas vrijdag 21:45 de pil van vrijdag als nog om 11 genomen. Nu heb ik inplaats van een stopweek meteen inlassen, de strip afgemaakt. En een stopweek gehouden. Ik ben gewoon ongesteld geworden en 7 dagen later weer begonnen met de pil. Op sommige sites staat dat je nu niet meer beschermd bent en op andere sites staat dat je na 1 pil vergeten nog steeds veilig bent. Maandag heb ik het niet beschermd gedaan. Ben ik nu veilig of niet?
Nee, je bent niet beschermd. Je had de pil zonder stopweek moeten doorslikken. Je bent de eerste 7 dagen van de nieuwe strip niet beschermd