Ik ben laatste dagen ontzettend onzeker of ik zwanger ben.
Ik heb vorige week seks gehad maar heb 2 dagen ervoor de pil vergeten, deze 36 uur later ingenomen (dus zaterdag ochtend) en doorgegaan met de pil.Het was week 3 van pilstrip. Ik heb alleen in week 2 ook een pil te laat ingenomen.
Heb zondag ochtend seks gehad zonder comdoom (ik weet erg stom, maar het ging opeens) en heb maandag middag morning after pil geslikt.
Nu een week later eerste dagen last van buikpijn onderin. Vandaag is dat over maar nu hele rommelige buik, en beetje leeg gevoel.
Verder geen klachten.
Kan ik zwanger zijn? Ik weet wat ik moet doen, lig eigenlijk wakker van het idee OF ik zwanger ben. Moet ik een test doen? of naar de doker?
ook ik heb 13/14 uur te laat mijn pil genomen. ik slik wel een extra strip nu, maar heb wel onveilige seks gehad een paar dagen na de vergeten pil. ik vraag me af hoeveel dagen ik na de vergeten pil dan eigenlijk vruchtbaar ben en wanneer ik wellicht een test kan doen.
In het algemeen geldt dat als je de pil bent vergeten in de derde week, dus in week drie dan loop je geen extra risico op een ongewenste zwangerschap als je de pilstrip afmaakt en zonder stopweek doorgaat met de volgende pilstrip, of als je direct met deze pilstrip stopt en na maximaal 7 dagen begint met een nieuwe pilstrip.
Ik ben afgelopen zondag (in week 3) mijn pil vergeten. Ik heb toen vervolgens deze pil niet meer ingenomen, maar alleen de pil die voor maandag was ingenomen. Vervolgens heb ik ook op maandag seks gehad... Wel ben ik op dinsdag begonnen met een nieuwe strip, omdat ik hier las dat je dat moest doen. Kan ik nu dan zwanger zijn omdat ik niet die pil van zondag alsnog heb ingenomen en seks heb gehad op maandag?
Hallo,
je moet je pil drie weken nemen en dan een week stoppen. Stel dat je op zondag je laatste pil neemt en maandag seks hebt als je je regels nog niet hebt. Kan dit kwaad?
Wat nou als je je pil in week 3 bent vergeten en wel een stopweek hebt gedaan. Overal staat dat je de stopweek moet overslaan maar dat heb ik dus niet gedaan, omdat ik niet wist dat dat beter was
Hoi,
Ik ben in de derde week een pil vergeten. Ik wist toen alleen niet dat ik de volgende dag alle twee de pillen moest slikken. Ik heb de strip wel afgemaakt en ben toen in mijn stopweek niet ongesteld geworden. Ik heb een test gedaan waaruit bleek dat ik niet zwanger was. Afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met een nieuwe strip en vandaag (zondag) onveilig seks gehad. Is er kans dat ik nu alsnog zwanger ben?
Hallo, als je de pil niet volgens de bijsluiter slikt, kun je beter ook een condoom gebruiken of van anticonceptie wisselen. Bijvoorbeeld een Implanon.
Groetjes
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi allemaal!
Op zondag 3 juni ben ik 1 pil vergeten. Deze heb ik maandagochtend samen genomen met die van de maandag. Dit was in week 3. Op donderdag 7 juni had ik mijn laatste pil van de strip. Die nacht heb ik onveilige seks gehad. Omdat ik geen zin had in ongesteld zijn, ben ik die vrijdag begonnen met een nieuwe strip. Zoals ik het nu begrijp is dat maar goed geweest ook.
Of ik in m'n vorige strip een pil vergeten ben, weet ik niet meer, maar die kans bestaat wel.
M'n laatste ongesteldheidsdag was op zaterdag 19 mei.
Hoe groot is de kans dat ik van de seks zwanger ben geworden? Ik voel me nu al 3 dagen misselijk, sinds 6 dagen na de seks. Lijkt mij bijna niet mogelijk om zo snel al iets te voelen..
Ik ga sowieso testen over 2 week (19 dagen na de laatste x seks) maar was benieuwd of iemand mij al enigszins gerust kan stellen.
hoi iedereen,
ik heb presies het zelfde normaal neem ik zochtens de pil maar ik neem hem nu voor dat ik ga slapen nu ben ik gewoon 3 keer de pil vergetenin de 3e week en heb ik sex gehad met mijn vriend en hij is in mij gekomen we hadden geen condoom gebruikt heb ik dan kans om zwanger te worden ?
Twee tot zeven pillen vergeten in de derde week van de pilstrip: Dan heb je twee mogelijkheden
Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af. Sla de stopweek over en ga direct door met de nieuwe strip (doorslikken).
Een andere mogelijkheid is een vervroegde stopweek in te lassen. De dag waarop je de eerste pil vergeten bent telt dan als eerste dag van de stopweek. Op dag 8 begin je met je nieuwe pilstrip.
Kies een van deze mogelijkheden. Een aanvullend voorbehoedmiddel is dan niet nodig.
De volgende menstruatie kan iets eerder of later komen. Doe een zwangerschapstest als de menstruatie langer dan 2 weken uitblijft. Als je door vergeten of stoppen van de pil zwanger bent geraakt, zal je baby geen schade van de pil ondervinden.
Lees verder/Bron:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
Lees ook:
Pil vergeten in week 3, gewoon strip afmaken?
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/299327-Pil-vergeten-in-week-3-gewoon-strip-afmaken.html
Pil vergeten week 3, niet meteen gestopt
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/289721-Pil-vergeten-in-week-3-niet-meteen-gestopt-maar-ook-een-stopweek.html
Pil vergeten week 3
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/289399-De-pil-vergeten-in-week-3.html
Pil vergeten in week 3
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/280876-Pil-vergeten-in-week-3.html
ik ben in week 3.. 3 dagen pil vergeten.. dus heb toen stopweek gedaan en 7 dagen verder getelt van de 1st vergeten pil dat was dinsdag dus toen dinsdags der op met nieuwe strip begonnen.. Als het nu wel zwanger zou zijn waneer kom ik der achter..Willen wel een tweede maar pas volgendjaar
Twee tot zeven pillen vergeten in de derde week van de pilstrip: Dan heb je twee mogelijkheden
Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af. Sla de stopweek over en ga direct door met de nieuwe strip (doorslikken).
Een andere mogelijkheid is een vervroegde stopweek in te lassen. De dag waarop je de eerste pil vergeten bent telt dan als eerste dag van de stopweek. Op dag 8 begin je met je nieuwe pilstrip.
Kies een van deze mogelijkheden. Een aanvullend voorbehoedmiddel is dan niet nodig.
De volgende menstruatie kan iets eerder of later komen. Doe een zwangerschapstest als de menstruatie langer dan 2 weken uitblijft. Als je door vergeten of stoppen van de pil zwanger bent geraakt, zal je baby geen schade van de pil ondervinden.
Lees verder/Bron:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm