hallo iedereen
ik ben een meisje van 16 en ik
zou enorm graag de pil willen innemen ,
niet omwille van de reden van mijn regels
maar omwille van seks met mijn lief.
we hebben nog nooit seks gehad maar nu
willen we er aan beginnen maar een probleem,
ik neem de pil nog niet.. enja
aan mijn ouders durf ik niet te vragen
om de pil in te nemen want ze willen nog
niet dat ik seks heb met mijn lief. dus
dat is uitgesloten :s maar kan iemand
mij helpen of raad geven wat ik moet doen?
zeker niet zeggen dat ik met mijn mama
moet praten want ze flipt nog maar als
ik zou vragen 'wanneer mag ik de pil?'
help alsjeblief =(
hoi,
ik vind dat jij het zelf moet weten of je aan de pil gaat. Je mag het zelf bij de dokter aanvragen. Hier heb je geen toestemming van je ouders nodig. Maar de pil is niet de enige oplossing. Je kunt natuurlijk altijd een condoom gebruiken. Het belangrijkste is gewoon dat je er zelf achter staat om seks te hebben met je vriend en dat je het niet doet voor je vriend.
je kan nu ook sex hebben met je vriend hoor ooit van een comdoom gehoord???
en kan zo veel meer doen dan sex pijpen en beffen
en vringeren en aftreken en zo een pil kan er bij maar comdoom is meer belangrijk!!!
je kan naar de huisarts gaan en de pil daar vragen, of in ieder geval met hem/haar overleggen. husartsen hebben zwijgplicht. grt ik
Je moet eerst eens goed te rade gaan waarom je de pil zou willen. Je moet ook verder kijken. Je slikt natuurlijk wel hormonen. Vind je jezelf niet jong om hier al mee te beginnen. Als het alleen om de seks gaat, dan zijn er nog vele andere mogelijkheden. Waarom moet er direkt de pil worden geslikt. De heren mogen er ook wel iets tegenover zetten. De vrouwen moeten alle troep maar slikken.
Trouwens vind ik je nog erg jong om nu al seksuele relaties. Hoelang heb je al een relatie met deze jongen. Wil hij het of ben je bang om hem anders te verliezen. Als hij echt van houdt dan kun je toch ook aangeven wanneer je er klaar voor bent. Ga niet over 1 nacht ijs. Krijg je een hoop trammelant mee.
Ik vind de leeftijd van minder belang. Dat is tegenwoordig toch persoonlijk.
Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor de pil, maar mijn voorkeur zou het hebben het toch met je ouders te bespreken. Kleine meisjes worden groot. En het is fijn als je er met je moeder over kunt praten. Seks is niet zo maar iets en stiekum doen is helemaal niet fijn.