Hoi allemaal,
Al vanaf de eerste keer dat ik ongesteld was, ben ik heel erg ongesteld. Ik verlies [i]veel[/i] meer bloed dan de meeste meiden. Ik ben hiervoor naar de dokter geweest, deze zei dat het niets ernstigs of gevaarlijks was - gewoon een hormonale werking in mijn lichaam waarom het zo was. Aangezien ik enorm onregelmatig ongesteld was (soms zelfs 2 weken achter elkaar en dan een week later [i]weer[/i]), werd mij de anticonceptiepil aangeraden.
Ik kreeg Microgynon 30 toen ik ongeveer 15 was. Toen ik op mijn 18e op kamers ging en er eigenlijk per ongeluk een tijdje mee stopte, merkte ik ineens wat voor effect Microgynon op mij had gehad. Ik viel af, ik was minder emotioneel, ik was minder depri. Ook merkte ik, toen ik er korte tijd daarna weer aan begon, dat het effecten had op of ik zin had in seks of niet. Ik ben toen met de pil gestopt, aangezien ik toch geen relatie had en niet sexueel actief was.
Toen ik een jaar geleden een baantje kreeg in een natuurlijke gezondheidswinkel, kreeg ik van allerlei klanten te horen hoe negatief de bijwerkingen van medicatie met hormonen waren. Ik schrok me wil. Kon niet geloven dat we die "troep" in ons lichaam mogen stoppen.
Deze zomer ben ik echter de hele zomer op stage - [i]in de woestijn[/i]. Aangezien mijn ongesteldheidsmate, ben ik met tegenzin bij de dokter naar een lichte pil gaan vragen. Ik moet er niet aan denken om tijdens mijn stage in de 45 graden celcius 2 weken heel erg ongesteld te zijn.
Dus nu heb ik Microgynon 20. Ik had gehoopt op minder bijwerkingen, maar helaas. Hoofdpijn, lusteloosheid en [i]continüe[/i] doorbraken. In plaats van 1 keer heel erg ongesteld, ben ik nu zo goed als constant een beetje ongesteld. Doorbraak na doorbraak. Heel erg vervelend, er komt geen einde aan. Eerst dacht ik dat het kwam omdat mijn lichaam moest wennen... maar het houdt gewoon niet op. Ik ben nog liever 1 of 2 keer heel erg ongesteld in de woestijn, dan dat ik constant een beetje ongesteld ben met barstende hoofdpijn.
Iemand een soortgelijke ervaring?
x Carmen