Als je stopt met de pil, heeft jouw lichaam de tijd nodig om te wennen aan de nieuwe situatie met alleen maar de natuurlijke hormonen zonder de additionele hormonen van de pil. Dit proces heet in de volksmond ontpillen.
Lees ook:
Ontpillen
http://www.dokter.nl/forum/Zwanger-worden/4909-Ontpillen.html
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben nu een goeie 3,5 maand gestopt met de pil, na een gebruik van 12-13 jaar. Heb meer klachten dan ooit. Meer buikklachten, pijn in mijn flanken, opgeblazen buik, puistjes en extreem gevoelige/opgezette borsten en dit laatste vooral na mijn eiersprong tot aan mijn ongesteldheid. Wel heb ik preciese cyclussen van 28 dagen. Mijn huisarts zegt dat mijn lichaam zich al ana het voorbereiden is op een zwangerschap !?!?!? Heb in de tijd van 12-13 jaar zowel prikpil als gewone pil gebruikt en nooit ergens last van gehad, geen tussentijdse bloeding niks. Wie herkent deze klachten !?!?!?!
Nu maar afwachten hoe lang het allemaal gaat duren voor we zwanger raken, hebben een zeer grote kinderwens 😀
Was nog even iets belangrijks vergeten, heb ook een zeer geirriteerd en agressief humeur!!! Is dat normaal????
Normaal is wat veel gezegd maar omdat het humeur zeker wordt beïnvloed door hormonen, kun je dit zeker aan de veranderde hormoonhuishouding toeschrijven.
Maar waarom heb ik dan juist nu zo'n klachten nu ik ben gestopt met de pil, want had echt geen ene klacht tijdens het gebruik van de pil. Geen puistje, slecht humeur en zeer pijnlijke borsten?!
Heb trouwens op tussentijds 5 jaar de prikpil te hebben gehad de rest van de tijd allen femodeen gebruikt. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Gelukkig herkenning in de verhalen! Ik ben nu 2,5 maand gestopt met de pil en nu pas worden de klachten wat minder... Gelukkig ben ik wel twee keer ongesteld geweest en verwacht ik dat dat snel gereguleerd is... (hoop ik)! Wel hou ik last van buikklachten (steekjes links- vergelijkbaar met ovulatiepijn- en een andere spijsvertering dan voorheen) Bizar hoe de klachten op zwangerschaskwaaltjes kunnen lijken he! Wanneer ga je je weer 'normaal' voelen?
He K,
Ik ving het echt belachelijk dat je meer last hebt van je menstruatie en je hele lijf, sinds je stopt met de pil. Maar ik zou graag willen weten hoe lang jij in totaal de pil hebt geslikt en neem aan dat je ook zwanger wilt worden?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dat is een hele normale reactie hoor. Bij vrouwen die veel last hebben van de menstruatie bijvoorbeeld bij het pre-menstrueel syndroom, wordt vaak hormonale anticonceptie voorgeschreven waarmee de klachten afnemen. Als je dan stopt, nemen de klachten weer toe dus. Niets belanchelijks aan, maar misschien bedoelde je iets anders.
Ik heb geen PMS en ook nooit gehad. En heb ook nooit klachten gehad tijdens mijn pil gebruik, dus het is wel belachelijk wanneer je eigen lijf het zelf moet gaan doen je last gaat krijgen van kwalen!!!! En ik heb het over mezelf en niet over een ander. Dat is wat ik bedoel. Maar dat is tot op heden nog altijd niet het antwoord op mijn vraag.
In de ontpillingsfase, die wel tot een jaar kan duren, wordt er een nieuw hormonaal evenwicht gezocht door het lichaam. Deze 'zoektocht' heeft een behoorlijke invloed op hormonale homeostase, met allelei stoornissen en wisselingen als gevolg. Zoek eens op het woord ontpillen en lees wat er allemaal 'fout' kan gaan.
ik heb dat precies het zelfde dat ik moest stoppen met de pil,ben heel moe alles doet zeer van mijn ledenmaten,elke dag hoofdpijn,het is dat ik moet stoppen met de3 pil vanwege trobose want anders had ik zo weer begonnen met de pil die pijn elke dag ik word er niet goed van
gr marjanne
Hoi,
Ik heb bijna dezelfde klachten. Ben jij al bij de dokter geweest.
Op me werk heb ik ook nergens zin in. En loop al dagen met hoofdpijn rond en tussentijdse bloedingen...
Je bent met jouw klachten van tussentijdse bloedingen en hoofdpijn bij de huisarts geweest, schrijf je, en wat zei de huisarts er dan van? Moest je afwachten? Heb je pijnstilling voorgeschreven gekregen? Of misschien iets anders? En is er onderzoek gedaan? Zo ja, welk onderzoek?