Hallo, al verschillende jaren heb ik last van vermoeidheid, pijnlijke spieren en gewrichten en darmproblemen. Na talrijke onderzoeken om het probleem te vinden (nog steeds niet gevonden) heb ik sinds enkele maanden gemerkt dat ik na mijn ochtendkop koffie, dadelijk een opgezette buik krijg wat de ganse dag blijft, daar darmen overhoop zijn.
Ik vroeg me af of ik misschien niet tegen koffie kan? Vroeger heb ik daar nooit wat van gemerkt (bij percolatorkoffie), maar misschien bevat de Senseokoffie iets waar ik niet tegen kan .... Zelfs cafeinevrij geeft me een opgeblazen gevoel ... Gevolg: darmproblemen, constipatie, gewichtstoename ....
Iemand iets gelijkaardigs ondervonden?
Ik zou eens een tijdje stoppen met de senseo. Er zijn meer mensen die daar last van hebben.
Goeiedag!....
Ik drink graag koffie.....in de ochtend om allerter te zijn en als de kindere naar bed zijn gebracht. De laatste jaren voel ik me steeds slapjes en futloos in de ochtend. Tot de laatste ramadan....toen ben ik vanwege de erg late etenstyd gestopt met koffie voor een hele maand. Ondanks de stop van energieopname overdag voelde ik me toch een stuk fitter!.......een week na de ramadan toen ik zachtjes aan steeds mee kofgie drink...werd ik s ochtends en de rest van de dag weer flauw en futloos. Ook gewrichtspijn. Voor mij is het duidelijk......koffie is niet meer goed voor mij....
Koffie kan wel een oppepper geven maar kan ook nadelen hebben. Maté kan ook energie geven maar zonder op te jagen.
Ik heb dat ook! Darmproblemen en veel spierkramp. Ik weet dat de darmproblemen stoppen als ik geen Senseo drink. Maar nu ik het toch weer was gaan gebruiken, komt ook mijn spierkramp terug. Geen idee hoe, maar ik stop er weer mee, hoe lekker ik het ook vind.
@Dirkje
Cafeïne kan voor uitdroging zorgen, als te veel koffie en daarbij te weinig water drinkt. En uitdroging kan o.a. spierkrampen geven