Ik heb ook het gevoel dat ik overgevoelig ben voor Caffeïne. Dit speelt sinds afgelopen week. Ik dacht eerst dat ik griep had, maar nu ik terug denk, begonnen de klachten telkens na het drinken van 1 of meerde bakjes dubbele espresso.
De klachten waren hartkloppingen, duizeligheid, gevoel van bijna flauwvallen, misselijkheid, zweterigheid en angstaanvallen. Gisteren begon het tijdens het rijden en ik ben direct langs de huisartsenpost gereden.
Dit heb ik gedaan omdat het op 3 oktober 2016 redelijk mis ging met mijn lever. Ik zat heel relaxed de F1 te kijken en plotseling voelde ik een steek ter hoogte van mijn bovenste linker rib. Daarna werd ik direct zweterig, duizelig, misselijk, had het koud, daarna weer warm, gevoel dat ik ging flauwvallen. Wat bleek: Ik had een te hoog lactaat gehalte in mijn bloed, eerst dacht ik dat het aan de alcohol zou liggen (de onderzoeken zijn nog steeds bezig, de alcohol zou het bijna niet kunnen zijn, na een maand geen alcohol waren de waarden nog steeds te hoog. Wel pas ik tegenwoordig op met alcohol.
De dokter heeft gisteren mijn bloeddruk, longen, zuurstof gehalte, hartslag en hart nagekeken. Dit was allemaal prima in orde, de hartslag was iets hoger dan zou moeten, maar niets om me zorgen over te maken. Hij dacht dat het te maken zou kunnen hebben met een paniekaanval of stress. Na het lezen van de verhalen hier, ben ik er bijna zeker van dat het aan de caffeïne ligt.
Ik heb nu besloten om de komende tijd alleen even water te drinken en te kijken hoe het verloopt.