hoi!
Ik heb een vraagje over nachtschade allergie.Ik was bij de dokter geweest omdat ik al wel getest was op allergieen maar daar kwam niets uit.Het was ietsjes verhoogd...nu ben ik weer geweest en ik moest weer bloed laten prikken op gluten geloof ik.
Ik zat bij de verpleegster een beetje te kletsen over dat ik nogal heftig reageerde op aardappels tomaten ik krijg een enorme lip als ik die zo eet.Dus zei zegt dan heb je last van nachtschade allergie.Dus nu is mijn vraag heb je daar ook iets voor?Een verzachtende creme misschien of gaat dit nooit meer weg?
gr lana
Bij een allergie reageert je lichaam op een 'normale' stof die je bijvoorbeeld eet, alsof het een indringer is die aangevallen moet worden zoals bijvoorbeeld bacteriën.
Waarschijnlijk zit er niets anders op dan deze nachtschade te vermijden, helaas.
Hoi
Nou ik had nog nooit gehoord van nachtschade allergie. En mijn handen irriteren als ik een tomaatje aan stukjes snijd, dus gebruik ik gewoon een zalfje (nivea) om het te verzachten maar dit werkt ook niet echt.
groetjes lana
Een nachtschade allergie kan zich op verschillende manieren manifesteren.
Bij de nachtschade horen onder andere de aardappel, tomaat, aubergine, paprika's en tabasco. En wat veel mensen niet weten, ook tabak behoort tot de nachtschade.
Een allergische reactie op een van het bovengenoemde nachtschade geslacht kenmerkt zich door misselijkheid, diarree, duizeligheid, ontsteking, stijfheid in de gewrichten, migraine en vermoeidheid.
Er is een verschil tussen een nachtschade intolerantie en een nachtschade allergie. Een intolerantie geeft ontstekingen aan de gewrichten (artritis) en de rug.
is er ook een site waar gerechten op staan die ik kan koken voor mijn vriendin met nachtschade?
Misschien is dit iets:
http://www.gratisrecept.nl/zoeken.php
Groetjes, Paulien
hoi ben joey,heb sinds 2 jaar of langer ook vreselijk last van de nachtschade allergy drama soms ,ik heb daarvoor burn out gehad en meer allergys maar die worden minder door dat ik niet werk ,maar die nacht schade word bijna alleen maar erger,vitamine k helpt er tegen dit. maar das niet de op oplosing wat gaat er fout in je lichaam das de vraag ,gr
Hoi!
Ik heb al heel lang eczeem aan m'n handen en dacht altijd dat het gewoon eczeem was. Tot ik op ging letten en erachter kwam dat het erger werd bij tomaat en paprika. Dus ben ik gaan zoeken op internet en kwam dus bij nachtschade uit. Nu denk ik dat ik dus ook allergisch ben voor aardappelen en dat dus de reden is dat ik altijd eczeem en ontstekingen heb. Binnenkort wil ik gaan stoppen met aardappelen en paprika en tomaat te eten om te kijken of het inderdaad nachtschade is.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je kunt dat ook via de huisarts laten testen met een allergie test.
Bij eczeem spelen er meerdere factoren, ook je darmconditie. Nachtschadegewassen werken ontstekingsbevorderend, waardoor ze ongunstig werken t.a.v eczeem. Alleen een paar producten weglaten is vaak niet voldoende. Beter om het breed aan te pakken, je hele voedingspatroon, darmconditie, extra stoffen als magnesium en vitaminen en mineralen, enz.
Ik heb al heel lang erg last van mijn maag en darmen en altijd brandende lippen. Vooral na het avondeten(diner) was het heel erg en ging ik meestal maar vroeg naar bed. De volgende morgen was het dan weer even ok. Heel wat jaren gedokterd. Allerlei onderzoeken gehad en veel medicijnen geprobeerd maar er kwam niks uit en de medicijnen hielpen niet. Ook veel diëten geprobeerd zoals bv Fodmap, best zwaar maar ik was dan ook bijna ten einde raad. Uit de ademtest in het ziekenhuis kwam wel Lactose intolerantie en dat hielp wel voor de misselijkheid overdag maar 's avonds was het altijd weer raak. Zo akelig?
Nu ben ik weer een stap verder .. Ik heb ook een intolerantie voor aardappel (zetmeel) en verse tomaat. De nachtschade familie. Zo blij dat ik me eindelijk weer eens wat beter voel. Daar heb je wel een dieet voor over. Het is even uitzoeken wat er wel en niet kan, maar ik kom er wel. Dan maar geen chips, aardappel en frietjes etc. meer.?
Bij het snijden/schillen van tomaat aardappel bij paprika iets minder, krijg ik meteen huidontstekingen en eczeem. Vroeg me af als je een reactie op je huid krijgt
kun je dan met zekerheid zeggen dat er ook iets in je lijf gebeurt als je nachtschades eet?
Dat is zo niet te zeggen.