Hallo allemaal,
Ik werd een keer een dinsdagmorgen in Augustus wakker met een dikke tong en dikke lippen. Ik voelde me raar en ging wandelen met de honden. Na de wandeling waren mijn lippen weer normaal, maar mijn tong niet. 3 dagen lang had is last van een dikke/gevoelige tond, rode vlekken in mijn mond, pijn bij het slikken en elke morgen weer dikke lippen. Na die 3 dagen was het over. 2 weken later op een zondag kreeg ik tijdens het motorrijden een stikkend gevoel. Het leek alsof er een prop in mijn keel zat. Vervolgens kwamen binnen 20 min alle klachten van 2 weken geleden nogmaals terug. Echt binnen uur had ik alles weer terug. De volgende morgen ben ik met mijn dikke lippen naar de dokter gegaan. Hij zei meteen - voedselallergie. Vervolgens had ik een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Een speciale afdeling die veel kennis hebben van allergie. Ik heb een huidtest gehad, maar daar kwam niets uit. Uit een bloedtest kwam ook niets uit. Ondertussen ben ik 3 maanden verder en weet ik nog steeds niet waar ik allergisch voor ben. Mijn dokter denkt dat ik een slechte weerstand had tijdens deze aanvallen en dat ik dan sneller vatbaar ben voor allergie. Nu is mijn weerstand beter en ben ik er minder snel vatbaar voor. Dat klopt ook. De laatste keer dat ik een allergieaanval had, duurde het langer dan een uur eer alle klachten weer terug waren. Ik voel het ook goed aankomen en gelukken heb ik er goede medicijnen voor.
Is er nog iemand met deze klachten?
Groetjes Samantha
Een dikke tong, een gezwollen en dikker gehemelte en een dikke keel, gecombineerd met benauwdheid past inderdaad goed bij een voedingsmiddelenallergie.
Samantha,
Kan je mij vertellen wat voor medicatie je hebt?
Alvast bedankt!
groetjes,
Petra
Als het een allergie is, zal de behandeling bestaan uit antihistaminica.
Lees meer over antihistaminicum op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antihistaminicum