Hallo iedereen,
Volgens mij heb ik een probleem, maar ik weet nou niet zo 1,2,3 of het wel mogelijk is. Daarom hoop ik dat jullie mijn verhaal willen lezen en misschien willen reageren. Dat zou ik heel fijn vinden, want ik kan het tegen niemand zeggen en zelf weet ik het ook even niet meer. Ik zit er nu echt even doorheen.
3 Weken geleden heb ik onveilige sex gehad. Hij is voor het zingen de kerk uitgegaan. Ik was niet aan de pil. Drie weken voor de seks was ik ongesteld. Je zou zeggen dat ik dan mijn eisprong al wel gehad zou hebben, maar ik ben erg onregelmatig. De ene keer heb ik een cyclus van 28 dagen, de andere keer weer één van 35 dagen. Dat betekent dat mijn eisprong een dag voor de sex plaatgevonden zou kunnen hebben.
Ik zat een tijdje nadat hij en ik sex hadden gehad, te denken 'misschien is het handig dat ik een morning after neem'. Ik had niet de mogelijkheid om de map eerder te kopen, dus ik heb hem pas 42 uur ofzo daarna ingenomen.
Ik voelde 2 dagen na de sex misselijk (nog voordat ik de morning after had ingenomen). En niet 1 dag, de daaropvolgende dagen ook. Meer dan een week lang. Kan natuurlijk ook een griepje zijn geweest, want ik weet niet of je al zo snel iets zou kunnen voelen.
Toen voelde ik me een tijdje best normaal. Alleen had ik vreselijke jeukvoeten. Op 10 november werd ik ongesteld. Nou ja, het was alleen roze/bruin spul. Meer niet. De tweede dag had ik wel een beetje bloed, met wat rode sliertjes erin (het spijt me heel erg voor vieze omschrijving). Dus ik dacht. Nou, zie, het kan niet. Maar meer ongesteld ben ik niet geworden. Het was midden op de dag 2 afgelopen.
Een week later moest ik plassen en toen kwam er roze slijm uit.
Nadat ik ongesteld was geworden (na dag 2, toen de menstruatie afgelopen was), begon ik aan de pil. Nu ben ik iets meer dan een week eraan. Maar vanaf gister voel ik me ongelooflijk beroerd. Misselijk, verschrikkelijk moee, hoofdpijn, zere rug en jeukvoeten. Dit kan niet van de pil zijn. Ik ben vaker aan de pil geweest en toen had ik nergens last van.
Is er een kans dat ik zwanger ben? Ik weet dat het kleine kans is. Maar kan het uberhaupt?
En wat als ik het ben, is het dan niet heel schadelijk dat even de pil heb geslikt?
groetjes,
Sydney
Ja, je kunt zwanger zijn.
Je kunt vandaag nog een test doen, 3 weken na de onveilige sex is de test betrouwbaar.
Je hebt de map geslikt, maar na 42 uur is de werking wel al flink afgenomen. Wel kan de map de cyclus verstoren en de korte menstruatie verklaren.
Die misselijkheid kan niet van een eventuele zwangerschap komen, daar was het veel te vroeg voor.
Er kan dus van alles aan de hand zijn, maar alleen een test kan duidelijkheid geven.
Sterkte ermee!
Erg bedankt voor je reactie.
Ik ga maandag gelijk een test halen.
Maar ik heb een vraag over je reactie. Je zegt dat door de map een verkorte menstruatie plaats kan vinden.
Bedoel je dat door de map, een bloeding kan plaatsvinden (wat dus geen menstruatie is), ondanks je zwanger bent... of bedoel je dat een echte menstruatie korter wordt, waardoor je kan denken dat je zwanger bent(maar dat dus niet bent)
En als ik zwanger ben, is het dan niet heel schadelijk voor mijn kindje geweest dat ik de pil heb geslikt?
groetjes,
Sydney
hallo,,
Er is nog een klein dingetje die ik graag even kwijt wil. Ik hoop dat jullie misschien zouden willen reageren.
Ik heb al af en toe beetje last van menstruatiepijn, maar gister en vandaag is het een stuk toegenomen. En beetje tintelent spierpijn gevoel in mijn bovenbenen.
Is menstruatiepijn iets wat bij de zwangerschap hoort? En die pijn in mijn bovenbenen ook?
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
liefs,
Sydney
ik heb met mijn menstruatie ook altijd overal last van.. hoofdpijn buikpijn rugpijn aan me armen me benen noem maar op..
dat kan komen door bijv. een te zware of een te lichte pil.. dat hoeft niet altijd met zwangerschap te maken te hebben..
maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid toch een test doen.!
het zekere voor het onzekere.!
Sterkte ermee.!
ik heb ook een vraagjee.
ik heb gister seks met mijn vriend gehad, na het uitgaan.. maar ik was die avond de pil vergeten.. en ik heb die wel s'nachts om een uur of 4 na de sex ingenomen, kan dat kwaad ?
Thanks.!
Bedankt voor je reactie! Ik ga morgen een test kopen. Dan weet je het 100% zeker.. :S ben wel zenuwachtig!
Maar als ik jouw verhaal zo lees, begrijp ik dat je altijd 's avonds de pil slikt. Je bent hem gisteravond vergeten in te nemen en hebt dezelfde avond nog sex gehad. Volgens mij kan het geen kwaad hoor, als je de pil alsnog om 4 uur 's nachts hebt genomen.
Ik heb even de bijsluiter erbij gepakt en er staat dat de werking van de pil niet afneemt, zolang je niet langer dan 12 uur te laat bent met innemen.
Als jij om 4 uur 's nacht de pil nog hebt ingenomen, en je neemt normaal gesproken 's avonds .. misschien om een uur of 6 of 8 ofzo de pil, dan ben jij binnen die 12 uur gebleven. Dat betekent dat de werking van de pil niet is afgenomen en dat je dus safe bent :p
Ik zou me dus geen zorgen maken als ik jou was. Volgens de bijsluiter is het niet mogelijk dat je zwanger zou kunnen raken.
groetjes,
Sydney
heb test gedaan.. hij had erg licht verticaal streepje. Plusje dus
Volgende dag heb ik nog een test gedaan, toen was hij negatief.
Wat moet ik nu denken? Heb nog steeds beetje menstruatiekrampen af en toe
en mijn tepels worden donkerder
en het ergste... ik krijg allemaal pukkeltjes in mn gezicht (voorhoofd, zijkanten van de wang en kin!!) ook in mijn nek!
moet ik gewoon nu denken van. De tweede was wel negatief, (de eerste niet)als ik zwanger was geweest was de tweede ook wel positief geweest???
In principe kun je alleen een positieve test hebben als je werkelijk zwanger bent, want de test reageert alleen op HCG wat je aanmaakt bij een zwangerschap.
Je moet de test wel binnen de gestelde tijd aflezen, daarna wordt 'ie onbetrouwbaar namelijk.
Een negatieve test terwijl je zwanger bent, kan wel. Dan kan het zijn dat je bijvoorbeeld teveel urine hebt gebruikt. Ik heb zelf die ervaring gehad met Trekpleister-testen (de goedkoopste).
Bij een eventuele miskraam heb je de eerste dagen nog wel een positieve test.
Waarom ga je niet bij de huisarts langs? Die kan het ook voor je testen, eventueel met bloedtest.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
hmm, dus ik weet nu nog niet zeker of ik zwanger ben of niet. Krijg sinds paar dagen van die lelijke blauwe aders op mn borsten.
Ik heb inderdaad de test langer in de urine gehouden dan op de gebruiksaanwijzing stond... maar weet niet wat de grens is dat hij ongeldig kan worden
....
Maargoed, ik wacht mijn menstruatie maar evne af. Misschien is dat ook de oorzaak van de aders. De vorige menstruatie was haast niks, haast geen bloed.
Even kijken of ik deze week wel word, zo niet, dan is het foute boel neem ik aan.
Misschien heb ik toevallig gewoon een zeeeeer lichte menstruatie gehad vorige keer.
Kan wel naar de dokter gaan enzo, maar ik heb geen geld voor nog een test, dus ik wacht dit eerst maar even af.
groetjes,
Sydney
Sydney.
Een test kost hoeft maar een paar euro te kosten, bijvoorbeeld van eigen merk drogist.
Zeker als je vorige menstruatie ook anders was dan normaal, zou ik naar je huisarts gaan!
Je beschrijft het als 'foute boel' dus ik neem aan dat je niet gewenst zwanger zou zijn...?
Niet langer in onzekerheid blijven... morgen je huisarts bellen!
ik kan niet zo makkelijk naar de huisarts (ouders etc)
Wanneer moet je eigenlijk ongesteld worden als je met de pil stopweek hebt.
Ik heb hem toch maar doorgeslikt (2e test was negatief, dus ik had zoiets van, nou ik ben niet zwanger)
Maar mn gevoel zegt echt dat er iets is. Maar ik begrijp het niet meer..
Woensdagochtend om 6 uur heb ik de pil voor het laatst ingenomen. Ik voel nog helemaal niks, geen menstruatiepijn niks. Niks wat er op zou kunnen duiden dat ik ongesteld zou moeten worden.
Terwijl ik een tijdje geleden (paar weken terug) echt gewoon dagen lang van die menstruatiekrampen heb gehad. Het voelde niet echt menstruatieachtig, maar was er wel mee vergelijkbaar.
Wel heb ik nog steeds last van erge jeuk aan de onderkant van mijn voeten. En beetje rode uitslag op mijn tenen, maar die jeuken niet.
Maargoed, mijn vraag is dus eigenlijk, na hoeveel dagen nadat je de pil voor het laatst hebt geslikt, ongesteld moet worden. Ik heb hem dus woensdagochtend heeeel vroeg in de ochtned ingenomen. Op welke dag zou ik ongesteld meoten worden?
(en nee, het is niet echt gewenst. 🙁 helaas)
groetjes,
Sydney
Bij mij duurde het na het stoppen van de pil meestal 4 dagen voordat ik ongesteld werd. Ik werd dan vaak ook ongesteld omstreeks dezelfde tijd als dat ik normaal mijn pil slikte. Soms wisselde het wel eens een dag later.
Toen ik de pil in mijn vakantie doorslikte, duurde het vaak een dag of 2 langer. Die menstruatie was dan veel heviger.
Als je je overigens zorgen gaat maken, kun je jezelf ook anders gaan voelen dan normaal. Vóór mijn 1e zwangerschap dácht ik mezelf soms wel eens zwanger... ik voelde vanalles en was er steeds van overtuigd, maar zat er dus echt naast. Uiteindelijk is het bij mij goedgekomen (ik wilde immers wel graag zwanger zijn) en beleefde ik het verschil.
Maar echt, stress kan zoveel doen met je lijf... dus probeer het een beetje naast je neer te leggen. Als je volgende week nog niet ongesteld bent, moet je echt aan de bel gaan trekken! Je huisarts is tot geheimhouding verplicht hoor! Dus als je bij hem/haar langs zou gaan, dan mag hij dat niet aan je ouders vertellen.
Mijn huisarts was nota bene een tennismaat van mijn ouders, maar ik weet zeker dat hij het nooit met mijn ouders over een heel persoonlijk iets heeft gehad waar ik ooit voor bij hem ben geweest.
Vervelend die symptomen zeg! Maar die uitslag en jeuk kunnen ook van iets anders komen. Iets wat je gegeten hebt, nieuwe schoenen, beetje zweetvoeten gehad? Ik heb het eens gehad met schoenen die ik al een maand of 2 had, ineens kon ik er niet meer tegen.
Sterkte hoor!!!
Bedankt voor je reactie!!
Ik wacht het inderdaad nog evne af. Als de menstruatie niet is gekomen als ik weer met de pil zou moet beginnen, dan ga ik eerst nog evne een testje halen en dan naar de huisarts. Alleen moet ik dan nog even een goede reden verzinnen voor mijn ouders.
Ik heb sinds een uurtje zwart/bruine slijmerige afscheiding. Misschien is dit het begin van mijn menstruatie! 😀 Heb dit niet eerder gehad, heb ook geen buikpijn. Maarja, maar even kijken hoe het verloopt 😉
groetjes,
Sydney.
Alleen al voor al die onnodige spanning van de afgelopen dagen zou je toch veilig gaan vrijen!
precies Jip, dit was ook de laatste keer dat ik zonder doe.
maar zondag kreeg ik zwart/bruine afscheiding... nou, dat is niet veranderd. Ik heb helemaal geen helder rood bloedverlies gehad. Alleen zwart/bruine afscheiding met af en toe wat roze taai slijm erbij. Ik heb denk ik in totaal miss 2 tampons van formaat normaal volgekregen vanaf zondag. Nu is het bijna helemaal afgelopen. Donderdag moet ik beginnen met de volgende strip.
Hoort dit bij de pil??
Of betekent dit dat ik weer geen goede bloeding heb gehad en dit dus duidt op zwangerschap??
groetjes,
Sydney