Hallo,
ik was voor de laatste keer ongesteld op 17-1-09 en dat was een lichte bloeding, ik heb daarna ook 3x Geslachtsgemeenschap gehad zonder condoom... maar ben ook 4x mijn pil vergeten in de eerste week!!??
voel me ook niet lekker, heb hoofdpijn, heel erg misselijk als ik eten ruik dan ga ik over mijn nek.. kan ik nu zwanger zijn?
Als je geen condoom en geen pil slikt kun je zwanger worden.
Ik begrijp dat je nu in je eerste pilweek zit, omdat je nog maar net ongesteld geweest. Je hebt 4 pillen vergeten en sex gehad. Klopt het tot zover?
Dan kun je zwanger worden/zijn, maar het is dan nog te vroeg om daar ziek van te worden.
Bij een zwangerschapstest wordt gebruikgemaakt van een immunologische bepaling van het hormoon humaan chorion gonadotrofine (beta-HCG) in ochtendurine.
Gedurende de zwangerschap zal vanaf het moment van de gemiste menstruatie de hoeveelheid hCG elke 2 tot 3 dagen verdubbelen tot de 10e week. Daarna zal het op een bepaald niveau in het bloed aanwezig blijven. Enkele weken na de bevalling is hCG niet meer meetbaar. Deze test is in het algemeen positief op de dag van de verwachte menstruatie of 1 à 2 dagen later.
De zogenaamde Ultra Zwangerschapstesten zijn dusdanig gevoelig zijn dat er al getest kan worden tot bijna een week voor de menstruatie. Het is echter bekend dat 60% van de zwangerschappen voortijdig eindigen. Veelal gebeurt dat zeer vroeg in de zwangerschap (in het subklinische stadium). Het gebruik van deze ultra zwangerschapstesten wordt over het algemeen niet aangeraden.
wanneer kan ik dan het beste een test doen?
om te zien of ik wel zwanger ben.. of ik het hcg hormoon in mijn lijf heb???
als ik gister geslachtsgemeenschap heb gehad.. en de pil vergeten ben?
Ik ben ook rond die tijd voor het laatst ongesteld geweest en heb ook hoofdpijn en ga zo maar door. Maar testen blijven negatief. Ik denk dat je het beste naar de huisarts kan gaan net zoals ik ga doen.
Hallo,
Ik neem mijn pil niet regelmatig in op tijd (ja stom), maar heb wel gevreeen met mijn vriend. Nu had ik in het begin erg trek naar patat en dat hield ook 3weken aan, ook kreeg ik trek in andere dingen en moest het hebben. Mijn buikje is al een beetje opgezet en bij mijn navel zie je een streep. Ook als ik voel op mijn buik voel ik soort van hartkloppingen.
Ik heb direkt een zwangerschapstest gedaan, maar bleek negatief. Ook ben ik gewoon ongesteld, maar ik was in het verleden ook zwanger en werd de hele tijd ongesteld.
Weer heb ik een zwangerschapstest gekocht en weer negatief. Ik weet dat zo een test betrouwbaar is maar voor mij gevoel is het gewoon raar. Ook heb ik veel last van witte afscheiding.
Iemand advies
Wanneer zwangerschapstest?
http://www.dokter.nl/forum/Zwanger-worden/1988-wanneer-zwangerschapstest.html
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Meer vragen en antwoorden over de interpretatie van de uitslag van een zwangerschapstest:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=streep+zwangerschapstest&sa=Zoeken#1483
kan je na een dag al zwanger zijn ik heb vandaag sex gehad maar k weet het niet zeker kan je na een dag een test doen ?
gr
Hoi missis,
je kunt niet naar een dag een test doen, wel kan je een morningafterpil innemen als je snel bent?!
je kan wel een test doen op de dag dat je anders ongesteld moet worden..
hopelijk heb je hier wat aan?
Groetjes Anoniempien