Ik ben studente en tot dit schooljaar ging het altijd best goed op school. Ik haalde altijd alle tentamens, kon goed plannen en concentreren ect.
Een jaar geleden ben ik een dierbare verloren, ik ben toen gewoon verder gegaan met school omdat ik het per se wilde halen dat jaar.
Maar nu kan ik me nauwelijks nog concentreren, niet langer als 10 minuten en haal ik geen enkel tentamen meer. Zelfs niet nu ik minder vakken ben gaan volgen. Ik ben vaak verdrietig en daardoor ook vaak erg moe en heb meer last van migraine aanvallen dan eerst.
Ik vraag me af of ik een burn-out heb en of dat uberhaupt wel mogelijk is als je jong bent?
ik durf niet echt naar de huisarts te gaan omdat ik bang ben dat mensen dan vinden dat ik overdrijf of dat de huisarts helemaal niks kan doen.
je kan het beste naar de huisarts gaan, vooral het feit dat je moe bent en meer hoofdpijn hebt is al genoeg.
Hij kan in ieder geval even bloed laten controleren om te kijken of er een lichamelijk oorzaak is.
Maar zoals je zelf al aangeeft kan het ook geestelijk zijn, ook dit kun je maar beter serieus nemen, voordat het nog erger wordt.
ik denk niet dat mensen vinden dat je je aanstelt, maar buiten dat, je zal moeten leren om je daar niets van aan te trekken, jij weet hoe je je voelt, zorg goed voor jezelf!
groetjes, Brenda
Nee hoor, je overdrijft helemaal niet. Sterker nog, je reactie is heel normaal.
Het is normaal dat mensen bij een verlies van een dierbare eerst doorgaan en pas later gaan beseffen wat het verlies voor hen betekent. En het is normaal dat je dat proces in het begin helemaal niet doorhebt, maar dat het gewoon maar gebeurt. En het is normaal dat je aan de hand van de symptomen die je hebt, dat je moe bent, dat je je niet goed kunt concentreren, en dat je je vakken niet haalt terwijl dat vorig jaar allemaal wel lukt.
Wat niet normaal is dat je jezelf nu wel serieus gaat nemen want veel mensen doen dat alsnog niet en gaan gewoon maar door alsof ze dat allemaal maar moeten zouden kunnen.