ik ben een meisje van 13, ik ben nog niet ongesteld geweest maar er zit allemaal wit spul in mijn slipje aan het eind van de dag maar weet niet wat het is weet iemand wat het is?
Witte vloed is een overvloedige, wittig/gelige afscheiding die uit de vagina komt. De deftige naam is 'leukorrhea'.
· De meeste meisjes krijgen hier voor het eerst mee te maken als de productie van oestrogenen (vrouwelijke hormonen) toeneemt. Dit begint vaak al vóór de eerste menstruatie.
· Sommigen hebben hier nauwelijks last van, maar anderen zoveel dat het door hun onderbroek heen lekt. Heb je er erg veel last van dan kun je inlegkruisjes dragen.
Menarche is het tijdstip van de eerste menstruatie.
· Dit kan al op je negende gebeuren, maar ook pas op je vijftiende. De gemiddelde leeftijd ligt tussen 12,5 en 13 jaar. Als je op je 16e nog niet ongesteld bent geweest (amenorroe), is het verstandig de huisarts te bezoeken.
· Om te gaan menstrueren moet een meisje zwaar genoeg zijn, doorgaans iets van 46 à 47 kilo. Is zij veel lichter, dan kan de menarche uitblijven.
Lees verder: http://www.sexwoordenboek.nl/menarche
Lees ook:
Nog nooit ongesteld
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/299457-nog-nooit-ongesteld.html
Hallo, ik ben een meisje van 14 en ben nog niet ongestel. Ik heb al sinds groep 5 okselhaar rn schaamhaar en mijn borsten groeien ook al wel.. Ze zijn nog niet volgroeid want ze zijn echt nog puntig zegmaar. Maar ze beginnem nu wel wat ronder te worden. Mijn moeder was pas op haar 15/16e ongesteld.. Ik hoop echt dat ik het eerder word want mijn vriendinnen enzo zijn het bijna allemaal al..:( Ik had laatst een heel dom ideetje.. Als ik nou gewoon iedereen vertel dat ik.al ongesteld ben.. Maar dat vind ik eigenlijk ook niet iets om over te liegen.. Ik weet het gewoon niet meer..:(
Xxx onzeker meisje
Zeker niet over gaan liegen, ik vind dat je vriendinnen het gewoon moet accepteren, ook zeker omdat jij zelf niet kan bepalen wanneer je ongesteld word. Ik denk dat je vriendinnen dat wel zullen begrijpen, anderen hebben daar niks mee temaken.
Natuurlijk ga over zoiets niet liegen. Dan moet je voortaan elke maand rond die dag liegen. Lijkt me doodvermoeiend maar vooral zeer kinderachtig.
Groet Emma
Heeii, ik snap wel dat je het niet zo goed weet. Maar het is het slimst en verstandigst om hier niet over te liegen. 🙁
Jouw tijd komt nog wel!! 😉
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Nee hoor, niet 'jouw tijd komt nog wel'. Als je bijna 16 bent maar nog helemaal geen tekenen hebt van schaamhaar, okselhaar of witte vloed, dan lijkt het me toch verstandig om eens een afspraak te maken met de huisarts. Hij kan je doorverwijzen naar een endocrinoloog en die maken dan een röntgenfoto van je handwortelbeentjes. Aan de hand van die foto kan bepaald worden hoe ver jij in je groei/puberteit bent en of er eventuele actie ondernomen moet worden.
Kim
wat heeft het nou voornut om erover te liegen ik ben zelf gister 13 jaar geworden en ikben nog net ongesteld Enso maar heb wel veel last van witte vloed dat is ook dat wit/gelige spul ik vind het hee irie tand dus ik denk dat ik maar inlegkruisjes ga gebruiken wees blijdat je het nog niet bent hoef je geen halfe luiers te dragen Sorry voor de mensen die het wel zijn niks persoonliks hoor alleen het is wel zo haha xx LOVEYY
ANONIEMDIEGISTERJRIG WAS HAHAHAH