HIV-Mug: Hallo, ik zat laatst met mijn vinger in mijn anus en er zat al de hele tijd een mug te klieren. Dus kijk ik even later en blijkt dat die mug mij precies in die vinger heeft geprikt! Kan ik zo HIV oplopen? Dus die mug heeft mij geprikt en daarna heb ik meteen mijn vinger in mijn anus gestopt? Groeten, Sjohn.
Het antwoord is nee.
De overdracht van het Hiv-virus door bijtende en bloedzuigende insecten, zoals muggen is uitgebreid onderzocht, en er blijken geen Hiv infecties te hebben plaatsgevonden als gevolg van insectensteken.
Insecten injecteren het eigen speeksel dat fungeert als smeermiddel maar niet het bloed van een eerder gebeten persoon of dier.
Hiv overleeft slechts kort in een insect, en Hiv groeit niet in insecten. Dus zelfs als het virus binnenkomt in een mug, worden deze insecten niet besmet en kunnen de insecten het Hiv-virus niet overbrengen naar andere mensen die door het insect gebeten worden.
Ziekten zoals gele koorts en malaria kunnen wel worden doorgegeven via het speeksel van specifieke soorten muggen.
Lees ook:
Hiv/Aids - Hoe Krijg Je Aids:
http://www.dokter.nl/forum/Hiv-Aids/128761-hoe-krijg-je-aids.html
Hiv/Aids - Muggen:
http://www.dokter.nl/forum/Hiv-Aids/236347-muggen.html
wel erg vreemd dat er dan van al die testen van overbreng van virusse niets is terug te vinden ik schuim nu al geruime tyd het internet en andere media af nergens vindt ook maar 1 test die echt me de voldoening geeft om te zegge dit is echt een test...ik wil dan ook all zogezegde testen ondermijen..hoe telkens vertelt men dit kan niet en dat kan niet als je zelf beetje nadenkt en dan zegge nog steeds geen oplossing tegen het hiv virus.. de ene zegt hiv overleeft niet in een mug om dat deze koudbloedig is...ff uit 1 zette wat koud bloedig is..het dier of weet ik wat neem de de omgeving temperatuur aan...mensen zyn warm bloedig konstant de zelfde temperatuur..niet waar..meet maar eens de temperatuur van iemand die onderkoelt is dus volgens wetenschappers hebbe we nu het geneesmiddel.. temperatuur schommelingen..is die onderkoelde mens nu genezen??? echt ni......dan spreken ze dat de hoeveelheid te klein is....ok dus malaria kan ook niet van mugge komen want die hoeveelheid is ook te klein...ik zal het je anders zegge moest men toegeven dat het daadt werklelyk kan dat de gewone stomme huismug om zomaar te zegge het virus kan verspreiden ontstaat er een soort paniek in gans de bevolking.. wat resulteert in massale aankoop van insectieden en weet ik wat allemaal om die doodsbrengers werkelyk te dooden met alle gevolgen voor het mileu.. besef wel die zou groter zyn dan grootschalig het meest voorkomende senario is dat elke insect op deze planeet sterft de gevolgen daarvan zyn niet te overzien...heeel kort gezegd als de mug het virus niet kan overbrengen wel dan is de mug of stoffen van uit de mug het geneesmiddel...of geloof ook jy beste lezer in sprookjes??soort gelyke mail werd enkele jaren geleden naar het tropische instituut van antwerpen gestuurt.. 2weken later wereden er in antwerpen op een 1000 tal plaatsen mugge kasten gezet. waarom? om al eens uit te zoeken wat voor soorten muggen we hebbe in antwerpen.daar in het tropishe instituut zyn se echt niet gek ze weten ook dat mugge elkaar kruisen dat wil zegge dat er elk jaar zo een 1000 nieuw varaianten van mugge ontstaan. dit noemt men evolutie. nu weten we allemaal dat de wet van de sterkste nog steeds geldt dus wat denk je zal evolutie een pruts mug voort brengen of een mug die elk virus kan dragen en overbrengen?? je denkt wat een onzin?? lees dan maar eens over de zwarte vlieg en rivierblindheid ik zal een tipje oplichten je krygt lange wormen in je lichaam die op hun buurt miljoenen larven krygen...ooo ja die vlieg is ook koudbloedig...THIS IS A WAKE _UP CALL