Ik heb een vraagje.
Ik ben een jongenman van 25 jaar en heb al sinds mijn 16e leeftijd blauwe aderen als vertakkingen over mijn borst onder mijn huid lopen.
Ze zijn vooral goed te zien waar mijn borst over gaat naar mijn arm (van borst net voor mijn anterior delta spier)
Ik heb dit nog nooit bij een man gezien en wil graag weten hoe ik hier aan kom en eventueel van af kom.
Ik merk wel dat als ik vermoeider ben ze duidelijke zichtbaar zijn.
Gr.
hier kun je niets aan veranderen, de een heeft dit gewoon meer dan de ander.
jou valt het op, een ander waarschijnlijk niet eens.
groetjes, Brenda
Aders zichtbaar?
http://www.dokter.nl/forum/Overige-onderwerpen/201659-aders.html
Niets vreemds aan hoor. De een heeft een dunnere huid en meer aan het oppervlak liggende bloedvaten dan de ander. Bij jou zijn ze zichtbaar, en bij een ander minder. Zowiezo liggen de bloedvaten van de borstspier ter hoogte van de overgang naar de arm oppervlakkiger dan andere, dus daarin ben je echt niet de enige.
Ik heb dit ook, als ik mijn armen spreid kun je mijn aderen ook goed zien. Ik ben erg gespierd en heb weinig vetweefsel, dus het is logisch dat de bloedvaten zichtbaar zijn. Ik stoor mij er ook niet aan. Op mijn onderbenen is het hetzelfde.
Misschien komt het wel omdat ik al jaren fitness, ik vind het niet heel lelijk maar het lijdt zo af van de rest, soms is het minder als ik goed ben uitgerust en een kleurtje heb.
Maar als dat niet het geval is zie je duidelijk blauwe tekeningen en dat maakt me soms wel onzeker.
Misschien vinden andere het niet eens storend, alleen vind ik het wel raar dat het soms wel en soms niet heel opvallend is.
En hoe komt het eigenlijk dat als je veel bier heb gedronken je huid donkerder lijkt de volgende dag?
Iets met de lever of zo?
Oppervlakkig liggende bloedvaten kunnen zichtbaar zijn door de huid heen. En vanzelfsprekend zijn de bloedvaten weer minder zichtbaar als de huid donkerder is als gevolg van een dichtere pigmentatie door de zon.
Huid die donkerder of lichter wordt ten gevolge van alcohol is inderdaad mogelijk. Huid kleurt door het afscheiden van pigment door pigmentcellen (melanocyten). Alcohol stimuleert deze melanocyten in de huid waardoor de pigmentatie toeneemt.
Alcoholisten zijn daarom ook aan de huid te herkennen door de hypergepigmenteerde vlekken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies