hallo allemaal
ik gebruik de nuva ring.
normaal moet je die 3 weken in houden en net als de pil 7 dagen stoppen met de ring. na die 7 dagen weer een nieuwe ring indoen.
ik ben het dus vergeten en heb met dag 11 pas een nieuwe ring ingedaan. ondertussen wel gemeenschap gehad.
is de kans op zw.schap groot?
heb in het begin veel meer afscheiding gehad als normaal gesproken. vond ik wel vreemd.
maar weet je wat zo raar is? toen ik nog de pil slikte vergat ik ook vaker 1 of 2x in de mnd een pil. dan werd ik meteen ongesteld. niet zo heel veel maar wel bruin en oud bloed. nu ben ik niet ongesteld geworden...
heeft iemand hier ervaring mee? ik lees veel berichtjes van mensen die door de pil heen zwanger geraakt zijn. zijn er ook mensen door de nuvaring zwanger geraakt?
Groetjes iggy
Als je na de ringvrije periode meer dan 6 dagen geen nuvaring hebt gebruikt en wel onveilige seks hebt gehad, kun je inderdaad zwanger worden. Als je de nuvaring weer wilt gaan gebruiken en seks wilt hebben, bescherm jezelf dan de eerste week extra met een condooms. Maar als je zwanger bent geworden, gebruik dan geen nuvaRing meer en ga naar de huisarts.
hoi
ik heb een test gedaan in het midden v mijn nuvaring periode.
maar die was neg. eigenlijk moet je die doen bij je eerst verwachte menstruatie he?
dus of hij is gewoon neg. of de test is te vroeg uitgevoerd.
groetjes iggy
Hallo,
ik heb mn nuvaring 2,5 dag te laat ingedaan, per ongeluk. En in de stopweek wel sex gehad 7 dagen geleden (daarna wel nog ongesteld geworden). Is er nu kans dat ik zwanger ben en wat kan ik of zou de dokter nu kunnen doen?? zwangerschapstest werkt nog niet.Ben wel weer begonnen met de nuvaring.
Graag antwoord...
Hej ,
ik zit met een vraag. Ik heb mijn ring ipv vrijdag (op de zevende dag), zaterdag(de achtste dag) terug ingedaan na de stopweek. 4 uur later hebben we seks gehad. Had toen mijn nieuwe ring in.In de stopweek heb ik geen seks gehad. Is de kans dat ik zwanger ben er? groetjes, Olivia
" Als je na de ringvrije periode meer dan 6 dagen geen nuvaring hebt gebruikt en wel onveilige seks hebt gehad, kun je inderdaad zwanger worden. Als je de nuvaring weer wilt gaan gebruiken en seks wilt hebben, bescherm jezelf dan de eerste week extra met een condooms. Maar als je zwanger bent geworden, gebruik dan geen nuvaRing meer en ga naar de huisarts."
Betekend dit dus dat wanneer je een stopweek hebt gehad + 6 dagen geen ring (vergeten), geen kans zou bestaan op een zwangerschap, wanneer de avond van dag 6 de vergeten ring opnieuw hebt in gedaan?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
[quote]Als je na de ringvrije periode meer dan 6 dagen geen nuvaring hebt gebruikt en wel onveilige seks hebt gehad, kun je inderdaad zwanger worden[/quote]
[quote]Als je de nuvaring weer wilt gaan gebruiken en seks wilt hebben, bescherm jezelf dan de eerste week extra met een condooms.[/quote]
Je hebt het antwoord toch echt zelf al gegeven.
Je hebt immers 6 dagen geen nuvaring gebruikt na je stopweek.
Er staat wel meer dan 6 dagen, maar dat risico zou ik maar niet lopen.
Zelf heb ik op de 6e dag onveilige seks gehad en binnen 24 uur de MAP ingenomen.
Nu kan ik pas eventueel de 19e een zwangerschapstest uitvoeren.
Sinds een paar dagen nu erg last van mijn borsten.
Een stram, strak gevoel, in beide brosten wat naar de tepel trekt.
Omdat ik na 6 dagen de NuvaRing weer in heb gedaan verwacht ik nu mijn menstruatie pas de rond de 25ste.
Kunnen dit klachten zijn, dat ik toch zwanger ben? Of zouden dit ook hormoonklachten kunnen zijn als naweeën van de MAP (wat al 2 weken geleden is) of PMS klachten??
Dat is moeilijk te zeggen.
Het zijn allemaal mogelijkheden. Doe volgende week een zwangerschapstest.