Hallo, ik heb sinds een paar weken rode vlekken over mijn hele lichaam. Ik ben naar de dokter geweest en krijg nu bloedonderzoek.
Ik maak we wel zorgen want het komt van binnen uit.
Wie heeft er een idee?
Groetjes Natasja
Gegeneraliseerd exantheem (uitslag over het gehele lichaam) is meestal een overgevoelighiedsreactie, maar kan ook het gevolg van een infectieziekte zijn.
Welk onderzoek heeft de huisarts gedaan? En wat is je medische voorgeschiedenis? Je leeftijd?
In ieder geval ligt een allergische reactie op het een of ander het meest voor de hand. Misschien kun je zelf al nagaan of je met iets bijzonders in contact bent geweest, of gegeten hebt, vlak voor de uitslag begon. Ik ben benieuwd.
Ik heb een aantal jaren geleden ook rode vlekken over mn hele lichaam gehad. Het begon bij mn schouders en ging zo naar beneden. Het jeukte als n gek, maar gelukkig was het na 2 dagen helemaal weg. Het kwam door een te hoog kleurstofgehalte in snoepjes (de snoepjes werden later verboden omdat veel mensen er niet tegen konden). Misschien is het bij jou ook een allergie?
hallo natasja,
Dat is heel vervelnd voor je, over je hele lichaam.
Heb je pillen gehad zoals Xyzal,dit is een licht middel tegen rode vlekken.Als dit niet werkt dan is er Fexofenadin, dit is een zwaarder middel tegen allergieen. Ook kan je dit zwaardere middel met een onstekkingsremmer zoals Celesone gebruiken.
Ik heb afgelopen weekend de schrik van m'n leven gehad. Ook binnen 12 uur van kleine rode vlekjes naar hele grote rode vlekken. Met deze middelen werd het binnen 3, 4 dagen steeds beter.Vlekken worden ook paars maar worden minder. Natasja ik ben geen arts,maar bij hielp dit goed en hoop dat als ik van deze kuur af ben dat ze ook weg blijven. Je krijgt behoorlijk wat bijwerkingen van de medicijnen.Moe, duizelig, hoofdpijn, soms misselijk. Er zijn zo veel soorten allergie. Ik laat me uit voerig testen om te weten wat het is.En anders weet je in ieder geval wat het niet is. Heel veel sterkte en hoop dat het weg gaat.
vriendelijke groet Martin
Deze medicijnen zijn allebei antihistaminica (meervoud van antihistaminicum).
Een antihistaminicum onderdrukt allergische reacties. Het blokkeert de werking van het lichaamseigen histamine. Histamine ligt in bepaalde cellen opgeslagen en komt vrij nadat het lichaam in contact is geweest met een allergeen (een stof waar iemand allergisch voor is). Het histamine kan plaatselijk vrij komen (bijvoorbeeld na een insectensteek, waarna het histamine voor het bultje en de jeuk verantwoordelijk is), maar kan ook in de bloedbaan worden uitgestort. Dit kan tot variërende en soms levensgevaarlijke situaties leiden: van lichte ademhalingsmoeilijkheden via bloeddrukdaling tot diepe shock en zelfs tot overlijden.
Er zijn twee grote groepen antihistaminica: de H1 en de H2 antihistaminica.
Sommige antihistaminica zijn bedoeld om oraal in te nemen. Deze werken tegen allerlei vormen van allergie, of het nu om een loopneus, benauwdheid of huiduitslag gaat. Ook kunnen een aantal van deze stoffen gebruikt worden bij kriebelhoest. Een ander toepassingsgebied is het bestrijden van brandend maagzuur. Andere antihistaminica zijn in de vorm van neusspray of oogdruppels. Die zijn specifiek voor neusklachten respectievelijk oogklachten; klachten die bij hooikoorts passen. Slechts weinigen kunnen intraveneus worden toegediend. Dit is alleen voorbehouden aan artsen tijdens de behandeling van ernstige allergische of anafylactische reacties.
De oudere antihistaminica hadden nogal wat bijwerkingen, voornamelijk slaperigheid. Nieuwere antihistaminica zoals desloratadine hebben dit probleem niet. Met een éénmaaldaagse dosering zijn de klachten meestal goed te voorkomen. In sommige omstandigheden, bijvoorbeeld tijdens zwangerschap en borstvoeding, zijn antihistaminica minder geschikt hoewel sommigen juist antihistaminica gebruiken bij zwangerschapsbraken.
Sommige kruiden hebben een antihistaminicumwerking, bijvoorbeeld citroenmelisse.
Hallo, ik heb sinds anderhalve maand overal rode vlekken op mijn lichaam. Ik heb medicijnen, maar die verminderen het alleen, ze halen het niet helemaal weg. Dus overdag gaat het weg mbv medicijnen maar s nachts komt het terug. Opvallend is wanneer ik mijn slaapkamerraam dicht doe overdag en s nachts, dat er dan de volgende ochtend maar heel weinig vlekken zijn. En dit werkt ook andersom(raam open, veel vlekken)
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat het is. Alvast bedankt!
Lees ook:
Jeuk over mijn hele lichaam
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/187645-jeuk-over-mijn-hele-lichaam.html
Overal gekmakende jeuk
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/213015-Overal-gekmakende-jeuk.html
Jeuk in rug
http://www.dokter.nl/forum/Hoofd-hals-schouders/200009-jeuk-in-rug.html
Huiduitslag over hele lijf zonder jeuk
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/193750-Huiduitslag-over-hele-lijf-zonder-jeuk.html
Jeuk over lichaam
http://www.dokter.nl/forum/Over-Dokter.nl/234806-harde-tepels-man-en-jeuk-over-lichaam.html
Jeukende bultjes/vlekken over hele lichaam
http://www.dokter.nl/forum/Allergie/219636-jeukende-bultjes/vlekken-over-hele-lichaam.html
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
hallo iedereen,
ik ben sinds 3 dagen op bonaire voor een langere tijd
en ik heb vanaf gister ineens allemaal rode vlekken/bultjes, en dan niet een per plek maar echt honderden over mijn hele lichaam.
ik ben hier wel heengekomen met een antibiotica voor mijn blaasontsteking en ik heb ook een glaasje wijn gedronken maar ik heb op internet gezocht dat dat verder geen problemen kon geven.
ik dacht in eerste instantie dat ik gewoon helemaal was lek gestoken door muggen maar het word steeds erger.
ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want voel me behoorlijk beroerd.
groetjes michelle
Ik denk dat dit een bijwerking is van jouw antibioticum waarmee je de zon zou moeten mijden zoals in de bijsluiter vast en zeker vermeld staat. Neem contact op met een arts.
Hallo allemaal ik heb sinds kort ook rode
Vlekken om mijn hele boven lichaam ik ben er echt van geschrokken toen ik wakker werd kom ik hier wel van af ?het ziet er. Niet uit alleen maar jeuken vooral snachts heeft het mischien te maken met mijn weerstand ben trouwens nu wel op vakantie dat het hier te warm is ?
Het zou zonneallergie kunnen zijn, of iets in de matras?
hallo, ik heb dit dus ook al een week of 3, eerst het begon heel snel, binnen anderhalf uur zal mijn rug en buik helemaal onder de rode bulten en vlekken, ondertussen heeft het zich uitgebreid. ik heb ze alleen niet in mijn gezicht zitten, eerst dachten we aan de waterpokken, aangezien ik die als kind zeinde niet heb gehad, het jeukt alleen niet. toen dacht de huisarts aan een alergische reactie, antibiotica hiertegen niet geholpen,het bleef zich uitbreiden, nu een zalf voor ontstoken exzeem, ook dit werkt niet, nu heb ik morgen weer een afspraak bij de huisarts, ondertussen wordt ik er wel een beetje wanhopig van..
iemand een idee?