haai, ik ben 16 jaar en heb me haar geverft maar kreeg gelijk weer een allergische reactie, vorig jaar ahd ik het ook al dus wou het eigenlijk niet verven, maar heb toch liever bruin haar dus probeerde verf houdtbaar tot 28 wassingen, dacht dat ik daar wel tegen kon maar nee, me hoofd is opgeblazen, rood, en jeukt heel erg.. weet iemand wat je hiertegen kan doen. en welk soort verf ik voortaan beter kan gebruiken.
Ik heb dat ook gehad, dat jeukte en zag rood..
Je wordt er zot van..
Maar ik heb een zalf enzo meegekregen en dan ging dat beter.
Maar ik las juist op een site dat je er behandelingen voor kan doen, misschien dat je dat ook eens kan proberen..
Hoi, Ik ben zelf ook allergisch voor het verven van haar. Vooral met de donkere tinten. Ik probeer nu de lichtblonde tinten.
Maar alvorens het verven je huid rondom je haargrens goed insmeren met vaseline zodat dat niet in aanraking komt met de verf. En misschien een idee om je oren in te pakken met een plastic zakje zodat daar ook geen verf op kan komen. Mijn ervaring is; als je oren in contact zijn geweest met de verf, dat het na enkele uren helemaal gaat opzetten en soms blaren erop komen.
De volgende x ga ik het dus proberen en de jeuk alleen beperken tot op mijn hoofdhuid.
Allergie voor p-phenylenediamine betekent dat u waarschijnlijk ook allergisch bent voor de groep van de chemisch verwante parakleurstoffen. Deze stoffen kunnen bij p-phenylenediamine allergische patiënten eveneens eczeem veroorzaken en dienen dus bij voorkeur vermeden te worden.
Waarschijnlijk allergisch voor PDD. Direct een art raadplegen en geen verf meer gebruiken waar dit inzit.
Groeten Marja
Wanneer u eenmaal een allergie hebt ontwikkeld zult u bij elk volgend contact met de stof waar u allergisch voor bent een allergische reactie krijgen. Om een reactie te voorkomen moet u dus het contact met deze verbinding en aanverwante stoffen vermijden. Helaas is het zelden mogelijk om te achterhalen of kleding, schoenen of kousen zijn geverfd met p-phenylenediamine of daaraan verwante kleurstoffen. Wees vooral voorzichtig met de kleuren zwart, bruin, donkerblauw en violet. Pastelkleuren worden over het algemeen beter verdragen. De problemen veroorzakende kleurstoffen zitten meestal in synthetische garens. Kleding van viscose, katoen, linnen en zijde hebben een kleinere kans om allergische reacties te geven. Indien u uw haar wilt laten verven dient u de kapper van uw allergie op de hoogte te stellen. Henna kan zonder risico gebruikt worden, maar wees erop bedacht dat nogal wat haarverven op basis van henna tevens para-kleurstoffen bevatten. Omdat dat niet altijd op de verpakking staat, zult u of de kapper informatie moeten opvragen bij de fabrikant of de importeur wanneer u een bepaalde hennakleur wilt gaan gebruiken. Kleurspoelingen die snel weer uitgewassen kunnen worden geven zelden problemen.
Bron: Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie: http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=63
hoi, ik heb twee jaar geleden een reactie op haarverven gehad, geen pretje!! mijn gezicht was drie keer zo dik van het vocht, mijn gezicht zag er heel raar uit, op mijn hoofd kapotte bultjes en erg veel juik. ik ben drie dagen erg ziek geweest en kreeg van de dokter meteen een kuur Pretnison.
Nee voor mij geen haarkleuringen meer, de dokter zei dat ik het er af had gebracht want als je haarzakjes zijn verbrand, valt je haar dus uit en..dit groeit nooit meer aan (kaal dus)
Mensen past er aub mee op, ik verfde altijd mijn haar en opeens was die reactie er, dus het kan altijd en bij iedereen!!
Dank je Dami voor jouw ervaring. Dit kan een tip zijn voor anderen hier extra op te letten bij het gebruik van agressieve haarkleurmiddelen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Eczeem
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/204458-Eczeem.html
Allergische reactie na schilderen?
http://www.dokter.nl/forum/Allergie/193018-Allergische-reactie-na-schilderen.html
Kleine bultjes op handen
http://www.dokter.nl/forum/Handen-voeten/66919-kleine-bultjes-op-handen.html