Ik heb al tijden last van steeds erger wordende vermoeidheid.
Ik sta op in de ochtend en help de kinderen naar school (ik zorg alleen voor ze). Daarna doe ik nog de afwas en ruim wat op en dan is het gewoon al op. Rond 10 uur inde ochtend is mn energie al verbruikt. Ik sleep me dan echt de dag door.
Als ik zou gaan liggen, slaap ik uren aan een stuk, maar uitrusten doe ik dan niet.
Tegen de avond lukt het meestal gewoon echt niet meer en ga ik even liggen, waarbij ik als een blok in slaap val. Als ik dan de wekker niet zou zetten slaap ik de klok rond.
Mijn vermoeidheid is ook een enorme slapte. Ik kan weinig of niets. Heb er gewoon de kracht niet voor. De trap op lopen om de was aan te zetten is een marathon voor mij, evenals boodschappen halen met de fiets of lopend (heb geen auto).
Daarnaast heb ik ook veel pijn. In mn voeten, wat jicht kan zijn volgens de dokter, in mn handen (momenteel doet al een week mijn linker wijsvinger ontzettend pijn bij het buigen).
Mn benen doen zeer, mn voeten, mn armen, eigenlijk alles. Alleen liggen in bed geeft wat verlichting.
De moeheid is ontzettend verlammend.
Ik ben 44 jaar, mn bloedbeeld was goed, geen suiker oid.
Wat kan er aan de hand zijn
De dokter weet het niet.
Ten eerste:
is er ook getest op reuma? Schildklier? Overgang? Ziekte van Lyme?
alles getest, alles goed?
Burn out kan ook nog.
sterkte, Brenda
Ik wil het thema niet onnodig opbrengen, maar uit de toon van je bericht meen ik weinig vreugde of plezier op te maken. Alsof alles een plicht is, en er weinig meer van jezelf is waar je vreugde aan beleeft, alsof je leven geofferd lijkt aan de kinderen en het huishouden.
De diagnose die het dichtstbij deze beleving komt is dystymie, een vorm van depressie. Iemand heeft dysthymie als hij een chronisch depressieve stemming heeft die er het grootste deel van de dag is; op meer dagen wel dan niet; en dat minstens twee jaar. De stemming is verdrietig of terneergeslagen.
Depressie is indien juist gediagnosticeerd door een arts, een goede kans op een effectieve behandeling. Indien behandeling uitblijft kunnen de klachten onnodig voortduren en zelfs verergeren.
Mijn advies zou het invullen van een betrouwbare depressietest zijn om deze diagnose uit te sluiten.
Dit is een betrouwbare test: http://www.succesvolouderworden.nl/files/test/depressie.swf
En deze is ook onafhankelijk: http://www.hulpgids.nl/oud/tests/test-depressie.htm
De andere opties van Brenda zou ik zeker meenemen in de overweging wat er aan de hand kan zijn.
Een dipje of is het meer? Doe de test bel: 0900 3 377 377
Herkent u dat? U voelt zich lusteloos, bent vaak moe, heeft vaak negatieve gevoelens. Vraagt u zich misschien zelfs of u depressief bent? Blijf hier niet mee rondlopen.
Met de Nationale Depressie Test (0900-Depressie / 0900-3377377) krijgt u hier antwoord op. Deze test biedt u de mogelijkheid om zelf de regie in handen te nemen. Snel, anoniem en verantwoord. Door het beantwoorden van een aantal eenvoudige vragen krijgt u een duidelijk beeld of u depressief bent of niet. Daarnaast krijgt u een concreet advies over welke passende maatregelen u kunt nemen.
De test is uitgebreid wetenschappelijk getoetst en de adviezen zijn gebaseerd op de bestaande richtlijnen die huisartsen en psychiaters gebruiken. Gun uzelf meer inzicht. Misschien maakt u zich ten onrechte ongerust of kunt u juist tijdig hulp inschakelen en veel onnodig leed voorkomen. Beter grip krijgen op uw situatie.
Het nummer is makkelijk te onthouden via de letters op je druktoetsen als 0900-DEPRESSIE
Hier hetzelfde verhaal, eindeloze vermoeidheid bij de minste inspanning.
De dokters nemen het niet serieus en schuiven alle klachten heel snel naar depressie toe.
Het is door de vermoeidheid dat ik niets kan, niet omdat ik geen zin heb om wat te doen.
Spijtig dat er geen gehoor komt voor zulke klachten..
Oververmoeid:
http://www.oververmoeidheid.org/