Hallo allemaal!
Ik wil/ mag een nvaelpiercing laten zetten.
Alleen me vaders is bang dat het gaat ontsteken.
Kan dat? En is het ook zo dat het naar
binnen kan gaan? Dat je dus een inwendige
ontsteking krijgt?
bvd voor jullie reacties!
xjes Yoshi
hoi,
k heb zelf geen ervaring met piercings, maar een vriendin van me had er een gezet en die had ook een ontsteking gekregen (maarja die had hem dan ook in hongarije laten zetten). Ik heb hierbij het gevoel dat het afhangt van de plaats waar je hem laat zetten. Dus vraag degene die hem gaat zetten ff naar hoe hij alles ontsmet etc en dan zal het vast wel goed komen denk ik zo. (we zijn immers in nederland en hier word altijd heel erg gekeken naar hygiëne etc.)
Dus mijn advies: zoek een goede betrouwbare plek op (mits aan vrienden/vriendinnen vragen oid)
Succes!
een (navel)-piercing kán ontsteken ! De navelpiercing is een piercing die lange tijd nodig heeft om te genezen, halfjaar tot een jaar... Aan je profiel-naam te zien, rij je paard of ga je met paarden om. Als je paardrijdt, is mijn ervaring dat de huid van de buik veel steviger is, en kan 't piercen pijnlijker zijn dan normaal. Daarnaast kom je veel in contact met stof, vuil en haartjes. Dit wil zeggen dat de kans op ontsteking groter is, en je dus zorgvuldig met de verzorging om moet gaan! De buik dus altijd goed afdekken met (liefst katoenen) kleding. En goed verzorgen volgens de voorschriften. Niet denken na een paar weken dat 't goed uitziet, en niet meer verzorgen! De genezing van die piercing duurt lang! Verder in 't eerste half jaar 't sieraad niet verwisselen. In een goede piercingshop krijg je bij 't zetten een titanium sieraad. Dit is non-allergisch. De meeste sieraden die je zo overal kunt krijgen , bevatten nikkel en daar zijn veel vrouwen allergisch voor! Dat veroorzaakt dan weer een ontsteking!!
Op internet is genoeg info te vinden over piercings ; informeer je goed, ook wáár je 'm laat zetten.
Veel succes ermee! grtjes, Ellen
Oke!
Dankje wel voor jullie reacties! Ik
heb hem nog niet laten ztten. Maar ga
het waarschijnlijk in de kerstvakantie doen.
Ik zal me nog wel even goed laten informeren.
Groetjes Yoshi
Een ontsteking is het laatste wat je wilt als je een sieraad wilt dragen. De kans is aanwezig dus denk er goed over na.
Ontstoken piercing
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/84626-ontstoken-piercing.html
Navelpiercing ontstoken?
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/84278-navelpiercing-ontstoken.html