ik heb echt een dringend vraagje,
Op de eerste dag van me nieuwe strip seks gehad, de hele maand de pil geslikt niet vergeten of wat dan ook.. alleen de ene laatste dag in de derde week ben ik hem vergeten, waar ik vrijdag achter kwam, toen heb ik gelijk me stopweek gehouden.. nu is het zaterdag, en ik ben nog steeds niet ongesteld, heb wel alle klachten, hoofdpijn, en onderug pijn.. en af toen zeurende buikpijn
Wat kan het zijn ik maak me zoo zorgen...
Je hebt juist gehandeld. De werking van de pil is niet verminderd. Maar of je toch zwanger bent, dat kan je alleen afwachten of een test doen.
Ben gewoon ongesteld geworden vanochtend, later dan normaal maar gelukkig! Al die zorgen voor niks.
pil vergeten week 3
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/203549-pil-vergeten-week-3.html
3e week pil vergeten
http://www.dokter.nl/forum/Anticonceptie-abortus/224247-3e-week-pil-vergeten.html
Hallo,
gisteren (vrijdag 2 april) ben ik mijn pil vergeten innemen. Dit doe ik normaal gezien elke dag omstreeks 20u. Donderdag heb ik de pil omstreeks 21-22u ingenomen, helaas kan ik mij het exacte moment niet meer herinneren. Van zodra ik wakker werd deze morgen dacht ik eraan en heb de vergeten pil onmiddellijk ingenomen (half 10). Gisterenavond heb ik nog sex gehad met mijn vriend, zonder condoom.
En misschien niet onbelangrijk, vorige maand heb ik mijn menstruatie uitgesteld en heb gewoon de pil verder genomen, waardoor ik nu dus al 6 weken de pil neem, zonder stopweek ertussen.
Het probleem is dat ik na deze strip (die tot zondag meegaat) geen strips meer heb, en pas dinsdag naar de dokter ga voor een uitstrijkje en vernieuwing van mijn voorschrift. Ik las in de bijsluiter dat ik ofwel gewoon aan de volgende strip moet beginnen, ofwel direct de pilvrije week moet inlassen.
Wat doe ik nu het best? Een maand met condoom vrijen is geen probleem, maar is er een kans dat ik nu zwanger ben doordat ik eenmalig de pil ben vergeten?
Sorry als ik onnodige details vermeld, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Hallo,
Ik slik de pil altijd stipt iedere ochtend om 8 uur , ik heb daarvoor altijd een wekker aanstaan zodat ik het niet kan vergeten. Nou ben ik zaterdag ochtend wel wakker geworden van die wekker, entoen weer verder gaan slapen. Ik dacht gewoon dat ik hem had ingenomen, maar toen ik zondag ochtend wakker werd bleek het dat ik de pil zaterdag niet had ingenomen!
Dit was in mijn 3e week. Die woensdag van te voren heb ik voor het laast onbeschermd seks gehad. ik heb toen zondag ochtend dus de pil van zaterdag en zondag tegelijk in genomen. Daarna heb ik beschermd seks gehad. Ik heb gelezen dat ik na deze strip zonder een stop week verder moet gaan met de volgende. Het enige wat ik niet kan vinden is, hoelang moet ik nu nog seks hebben met een condoom? En kan ik zwanger zijn omdat ik 3 dagen van te voren nog seks heb gehad?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft,
al vast bedankt!
Je kunt 2 dingen doen:
Maak de strip af en ga zonder stopweek door met de volgende strip (bij de 3-fasenpil met de laatste kleur van de volgende strip).
Stop direct en begin na 7 dagen met een nieuwe strip (je vervroegt je stopweek, en veranderd je startdag). Wil je je startdag liever niet veranderen, maak dan je stopweek korter.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies